Avatar billede anddk Praktikant
22. marts 2004 - 18:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Finde fil og give adgang til PHP session

Hej

Jeg har en FreeBSD server der hoster web med php. Nu vil skal jeg bruger session som serverne ikke er opsat til og jeg ikke ved særlig meget om unix vil jeg spørge jer om:

1)
Hvordan søger jeg efter en fil (php.ini)

2)
Hvilket dir / sti anvendes normalt til session ??

Håber nogen vil hjælpe.
Avatar billede Syska Mester
22. marts 2004 - 18:52 #1
1) find / -name "php.ini"
2) /tmp
Avatar billede Syska Mester
22. marts 2004 - 18:52 #2
skulle være svar
Avatar billede anddk Praktikant
22. marts 2004 - 19:00 #3
Mange tak, det var hurtigt.
Avatar billede anddk Praktikant
22. marts 2004 - 19:01 #4
Lige en lille ting til, har du opsat PHP session før og ved hvor der skal ændres ??

Der er vel ikke noget sikkerheds problem i at anvende det ?? (tænker lidt på hvorfor det er slået fra)
Avatar billede Syska Mester
22. marts 2004 - 19:04 #5
Nej, der skulle ikke være noget sikkerheds noget i det...

Det er heller ikke på alle det er slået fra, ved faktisk ikke hvorfor det ikke bare virker på din installation, har du selv compileret fra source, eller???

Har du fået det til at virke?
Avatar billede anddk Praktikant
22. marts 2004 - 19:16 #6
Det er ikke mig der har installeret maskinen og den står ikke her, skal ud og kikke på den i morgen eftermiddag.

Jeg har lavet noget php kode med session som køre fint på min Win2000 server men ikke på den unix. Så det må vel næsten være opsætningen der er galt.
Avatar billede Syska Mester
22. marts 2004 - 19:22 #7
jeps, du må da vende tilbage hvis det ikke virker, ellers kan du jo altid bare oprette et nyt spm :-)
Avatar billede anddk Praktikant
22. marts 2004 - 19:26 #8
ok, endnu engang tak.
Avatar billede skwat Praktikant
22. marts 2004 - 19:34 #9
Det er vel lige netop det der er den store forskel på BSD contra win, at alt er pillet fra som default.

Jeg tror at sessions er pillet fra i første omgang for at undgå ddos
Avatar billede Syska Mester
22. marts 2004 - 19:40 #10
nope, ikke hvis det kommer fra ports, måske hvis man selv compilere det er det nok slået fra, eller måske bare at stien til hvor sessions gemmes måske er forkert
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2004 - 17:01 #11
Jeg fik det ikke til at køre. Kan det passe at sessiones går tabt når bruger bliver sendt til en anden server og retur (dankort relay) ??

Min php.ini fil ser sådan ud omkring sessiones:

[Session]

session.save_handler = files

session.save_path = /tmp

session.use_cookies = 1

session.name = PHPSESSID

session.auto_start = 0

session.cookie_lifetime = 0

session.cookie_path = /

session.cookie_domain =

session.serialize_handler = php

session.gc_probability = 1

session.gc_maxlifetime = 1440

session.referer_check =

session.entropy_length = 0

session.entropy_file =

;session.entropy_length = 16

;session.entropy_file = /dev/urandom

session.cache_limiter = nocache

session.cache_expire = 180

url_rewriter.tags = "a=href,area=href,frame=src,input=src,form=fakeentry"