Avatar billede muchster Nybegynder
22. marts 2004 - 17:21 Der er 8 kommentarer

Stored Procedures i TSQL

Hvad er stored procedures i TSQL? Kan de fx. bruges i forbindelse med automatisk opdatering af en web-side?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2004 - 17:25 #1
En stored procedure en en samling SQL sætninger som kan kaldes.

Man kan programmere sine egne procedurer.

Det har både performance mæssige og sikkerhedsmæssige fordele at bruge
stored procedures.
Avatar billede muchster Nybegynder
22. marts 2004 - 18:19 #2
Tak for svaret, men kunne du prøve at uddybe? Hvad er procedurer, giv eksempler. Hvad er de performance mæssige og sikkerhedsmæssige fordele?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2004 - 18:35 #3
En stored procedure compiles internt i SQL Server så den er hurtigere at udføre.

En stored procedure har adgang til data som ejeren af den og ike som brugeren,
d.v.s. at man kan give brugere adgang til at gøre visse ting ved tabeller
via stored procedures uden at de har nogen som helst direkte adgang til tabellen.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2004 - 18:39 #4
Jeg har ikke arbejdet med SP selv. Mit kendskab er kun teoretisk.

Men her er et simpelt eksempel:

CREATE PROCEDURE TEST_SELECT
    @VALUE AS VARCHAR(255) = '%'
AS

SELECT * FROM T1 WHERE F2 LIKE @VALUE
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2004 - 18:39 #5
Og et svar
Avatar billede trer Nybegynder
23. marts 2004 - 09:23 #6
Jeg vil da godt henvise til mine artikler om MsSQL: basal performance tuning - en af dem handler om stored procedures :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2004 - 18:30 #7
Lukke tid ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2004 - 23:04 #8
??