Avatar billede charmekbh Nybegynder
22. marts 2004 - 17:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Download af fysisk fil, med data fra database

Goddag
Jeg har lavet en lille filhåndteringsmekanisme til simpel upload, slette og download af filer.

Upload og slette har jeg styr på.

Når jeg gemmer filen i basen, sætter jeg det databasegenererede id ind forrest i filen omgivet af nogle tegn. Eks: ''X''_'

Når jeg skal lade brugeren downloade filen fra grid, klikker han på knappen der affyrere event download.

Jeg har ledt rundt omkring men kan ikke få de ttil at stemme.

Her er min kode:

if (e.CommandName=="DownloadFile")
{
//set path to file
string path=    (e.Item.FindControl"LabelPathToFile")as Label).Text;
string filename=(e.Item.FindControl("LabelFilePhysicalNameBeforeUpload")as Label).Text;

//lav filstrøm
System.IO.FileStream objFileStream    =    new System.IO.FileStream(path,System.IO.FileMode.Open);

int FilStorrelse = (int)objFileStream.Length;
byte[] Buffer = new byte[FilStorrelse];
objFileStream.Read(Buffer, 0, FilStorrelse);
objFileStream.Close();

Response.ContentType = "application/octet-stream";
Response.AddHeader( "content-disposition","filename:"+filename);

Response.BinaryWrite(Buffer);

}
Avatar billede charmekbh Nybegynder
22. marts 2004 - 17:19 #1
Når jeg klikker på downloadknappen får jeg to muligheder:

En spørger om jeg vil downloade aspx.siden (når jeg har uploadet et doc-dokument).
Hvis det er et tekstdokument viser den det på skærmen.

what 2 do?
Avatar billede bechmann Nybegynder
22. marts 2004 - 22:51 #2
Hej
Prøv sådan her. Det har jeg succes med!!
this.Response.Clear();
this.Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment;filename=" + "indsæt filnavn her");
this.Response.AddHeader("Content-Length", "idsæt filstørrelse her);      this.Response.ContentType = "application/octet-stream";
this.Response.BinaryWrite(Buffer);

Du sætter din Content-Disposition header forkert!!!
Avatar billede charmekbh Nybegynder
23. marts 2004 - 08:05 #3
helt perfekt. Det jeg glad for.. vielen danke.