Avatar billede landsten Nybegynder
22. marts 2004 - 16:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hælle fra tabellen

hejsa alle sammen, er der ikke en her der kan hjælpe mig lidt her
jeg har en hjemmeside hvor der er tildmeldt mange brugere så ville jeg høre om der er en der kan hjælpe mig for jeg vil gerene trærke ud af tabellen webmaster 'post' og 'bynavn' det skal være sådan at når der er en der trykker på top bynavne så skal den hente fra de tabeller og og tælle hvor der kommer flest webmaster fra.

er det forklaring nok
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. marts 2004 - 19:27 #1
Lav en count funktion og få den til at sortere efter det... bare et forslag
Avatar billede deeflate Nybegynder
22. marts 2004 - 22:55 #2
Det kan sikkert gøres endnu smartere, men jeg er ikke den største SQL-haj.

Prøv:

<%
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.CursorLocation = 3
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open strDSN

rs.open "SELECT COUNT(*) as antal, bynavn FROM webmaster GROUP BY bynavn", Conn

rs.Sort="antal DESC"

For i = 1 to 10
  response.Write rs("bynavn") & " - " & rs("antal") & "<br />"
  rs.MoveNext
Next

rs.close
set rs=nothing
Conn.Close
set Conn=nothing
%>
Avatar billede landsten Nybegynder
23. marts 2004 - 18:30 #3
den havde været god nok hvis den var til sql db :-(
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 18:40 #4
Jeg har lige testet den med Access - virkede fint :)
Avatar billede landsten Nybegynder
23. marts 2004 - 18:44 #5
ja til Access men min er sql der er 3000 webmastere den skal håndtere
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 18:47 #6
ahhh... ok
Avatar billede landsten Nybegynder
23. marts 2004 - 18:49 #7
yeps det er til popper hvis du kender den