Avatar billede asger Nybegynder
22. marts 2004 - 15:27 Der er 4 kommentarer

variabler fra PHP - skal jeg bruge samme navn?

Skal jeg bruge samme navne på variabler i PHP som i flash
Hvis jeg har et php script : data.php som printer dette ud:
testvar=test

og jeg så i min flash movie har et tekstfeld der har en variabel: "tekstfelt"

kan jeg så ikke når jeg kører en
loadVariablesNum("data.php", 0, "GET");
sætte min variabel "tekstfelt" lig med testvar... altså

tekstfelt = testvar;

Det virker ikke hos mig... kun hvis jeg benytter samme variabel som i php scriptet eller omvendt.

Altså således at mit PHP script printer:
tekstfelt=test

Så virker det.
Avatar billede _k Nybegynder
22. marts 2004 - 15:35 #1
Hvis du ikke ligefrem bruger Flash 5.0 eller ældre, skal du sætte indholdet af dit tekstfelt med:
tekstfelt.text = tetvar;

..dit problem er i loadsekvensen. Tekstfilen er ikke loadet før du forsøger at overføre den til tekstfeltet - med det resultat at det bliver tomt.
Jeg vil anbefale dig at bruge loadVars i stedet. Spørgsmål og fremgangsmåde har været oppe at vende nogle gange her den sidste tid. Bla. i:

http://www.eksperten.dk/spm/479190
Avatar billede asger Nybegynder
23. marts 2004 - 09:12 #2
Jamen det virker ikke.... i det felt hvor teksten skulle være står der istedet:
_level0.tekstfelt
Avatar billede asger Nybegynder
23. marts 2004 - 09:13 #3
Bruger forresten Flash MX og har ændret actionscriptet til at bruge loadVars.
Avatar billede _k Nybegynder
23. marts 2004 - 11:26 #4
Du skal skrive instansnavnet i properties panelet hvor der står "Instance Name" (lige under Dynamic Text drop down boxen), og ikke der hvor der står "var" (slet alt det der står i "var").