Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 11:42 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

afsenders oplysninger i tak side

Hej Jeg har lave en mail formular i php, den virker også som den skal. Men når en bruger trykker "send" kommer han videre til en takke side, som gerne skal skrive ud hvem bruger har sendt mailen til med flere. Jeg kan dog ikke få scriptet til at skrive ud. Min kode ser ud som følgende:

</HEAD>
<BODY>
<CENTER>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="menu.js"></script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="om.js"></script>
<tr>
<td class="maintab">
<div class="indfe">
<div class="indhfp">
Tak for din mail, den vil blive besvaret hurtigst muligt.
</div>

<div class='indh'>
Du har sendt en mail med følgende indhold:<br>
<b>Til:</b><?php echo $_POST["Toemail"]; ?><br>
<b>Fra:</b><?php echo $_POST["name"]; ?><br>
<b>Fra E-Mail:</b><?php echo $_POST["email"]; ?><br>
<b>Besked:</b><br><?php echo $_POST["text"]; ?>
</div>

</td></tr>

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="bottom.js"></script>

</TABLE>
</CENTER>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 11:45 #1
Prøv i første omgang at fjerne dine gåseøjn i dine variabler.
F.eks: <?php echo $_POST[Toemail]; ?>
Avatar billede razor Nybegynder
22. marts 2004 - 11:50 #2
cypermann, hvorfor dog i al verden det?
Avatar billede 3xm Nybegynder
22. marts 2004 - 11:53 #3
det burde virke fint med gåseøjnene.

bruger selve formularen post som method? hedder variablerne i formularen det samme som du har mellem " og "?
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 11:59 #4
Jeg det skulle jeg mene:
Navn :<input type='text' size='30' value='Dit navn' name='name'>
Email :<input type='text' size='30' value='Din email' name='email'><br><br>
Din besked :<br><textarea type='text' rows='10' cols='64' name='text'></textarea><br>
<SELECT name='Toemail'>
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 12:03 #5
det hjælper ikke at fjerne "" omkring mine variabler. Hvad kan der ellers være galt?
Avatar billede 3xm Nybegynder
22. marts 2004 - 12:14 #6
nu er jeg ikke sikker, men er det overhovedet i orden at bruge ' og ikke " til sine attributter? er det ikke noget frontpage eller en anden obskur wysiwig-editor har indført?

=)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 12:38 #7
3xm>>
Det er fuldstændigt OK at bruge enkeltanførselstegn til attributter i html.

cypermann>>
Det er fuldstændigt IKKE-OK at lade være med at bruge anførselstegn til array-nøgler i PHP. Man kan slippe for at få en fejl-besked, men det er stadig en fejl. Her kan man også frit vælge mellem ' og ".

jonas_net>>
Den kode du viser her, er det den samme side, som modtager formularindholdet og sender mailen?

Hvis du redirecter videre til den side, du viser koden til, så indeholder $_POST ikke noget, for der er jo ikke blevet sendt en formular til denne side. Du kan istedet inkludere siden fra dit send-mail-script.
Avatar billede 3xm Nybegynder
22. marts 2004 - 13:20 #8
sandbox, der kan man bare se...

=)
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 13:24 #9
Ok. Jeg skal nok lige have lidt udvidet hjælp, da jeg ikke kan php..
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 13:37 #10
Så svar på mit spørgsmål.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 13:42 #11
ja det skulle jeg mene. Jeg har 3 sider hvor kontakt er den med formen. process.php sender mailen. Og tak skulle gerne skrive indholdet af kontakt siden ud.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 13:48 #12
Det vil sige, at process.php sender browseren videre til takkesiden med en
header("Location: tak.php");
eller noget i den stil, ikke?

Hvis ja, så prøv at skrive

include("tak.php");

i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 13:49 #13
Hvis det er en anden metode, der bruges i process.php, så prøv at vise os koden.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 13:50 #14
Derudover burde du måske lige rydde op i din html-kode. For eksempel kan jeg ikke se, at du starter din tabel.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 13:52 #15
Her er process.php

<?php
@extract($_POST);
$name = stripslashes($name);
$email = stripslashes($email);
$subject = "Besked sendt til dig fra vores websit";
$text = stripslashes($text);
$Toemail = stripslashes($Toemail);
mail($Toemail,$subject,$text,"From: $name <$email>");
header("location:tak.php");
?>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 13:55 #16
Så bare inkluder den istedet for at redirecte. Se min post 22/03-2004 13:48:12
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 14:01 #17
det virker vist ikke som det skal
http://netvertiser.dk/test/kontakt/kontakt.php
Du kan se det her, husk at vælge kontakt person Jonas aagreen, hvis du tester
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 14:03 #18
jeg har sat det ind således:
<?php
@extract($_POST);
$name = stripslashes($name);
$email = stripslashes($email);
$subject = "Besked sendt til dig fra vores websit";
$text = stripslashes($text);
$Toemail = stripslashes($Toemail);
mail($Toemail,$subject,$text,"From: $name <$email>");
header"include:("tak.php");
?>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 14:35 #19
Du skal bruge include("tak.php"); i stedet for header("location:tak.php"); ikke sammenblandet med hinanden.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 14:42 #20
sådan ?

<?php
@extract($_POST);
$name = stripslashes($name);
$email = stripslashes($email);
$subject = "Besked sendt til dig fra vores websit";
$text = stripslashes($text);
$Toemail = stripslashes($Toemail);
mail($Toemail,$subject,$text,"From: $name <$email>");
include("tak.php");
?>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 14:52 #21
Ja.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 15:03 #22
det virker stadig ikke....
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 15:08 #23
jeg opsumerer lige. Jeg skal have scriptet til at sende en mail til den valgte kontaktperson, samtidig med at brugeren bil sendt til siden tak.php hvor de oplysninger han tastede ind i kontakt.php står skrevet ud..
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 15:14 #24
Og mailen kommer korrekt frem og med korrekt indhold?

Og en lidt mere uddybende fejlbeskrivelse ønskes. "Det virker ikke." er ikke ret let at fejlsøge ud fra.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 15:21 #25
ok.. Mailen kommer helt fint frem. Det har den hele tiden gjort. Jeg skal "bare" have den til at skrive indholdet af mailen ud på tak.php .. Minus den mail adresse om som der er blevet sendt til. Den kommer ikke med nogen fejlbesked, men "hopper" til tak.php uden at udskrive indholdet.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 15:26 #26
Har du rette i tak.php? Kan vi lige få hele filen her?
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 15:29 #27
Nej jeg har ikke rettet tak. Koden ser således ud:

<HTML>
<Head>
<TITLE>Netvertiser ApS</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="EditPlus">
<META NAME="Author" CONTENT="">
<META NAME="Keywords" CONTENT="">
<META NAME="Description" CONTENT="">
<link href="netvertiser.css" rel="stylesheet" type="text/css">

</HEAD>
<BODY>
<CENTER>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="menu.js"></script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="om.js"></script>
<tr>
<td class="maintab">
<div class="indfe">
<div class="indhfp">
Tak for din mail, den vil blive besvaret hurtigst muligt.
</div>

<div class='indh'>
Du har sendt en mail med følgende indhold:<br>
<b>Til:</b><?php echo $_POST["Toemail"]; ?><br>
<b>Fra:</b><?php echo $_POST["name"]; ?><br>
<b>Fra E-Mail:</b><?php echo $_POST["email"]; ?><br>
<b>Besked:</b><br><?php echo $_POST["text"]; ?>
</div>

</td></tr>

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="bottom.js"></script>

</TABLE>
</CENTER>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 15:34 #28
Måske kører du en (meget) gamme version af PHP, som slet ikke laver $_POST arrayet.

Lav linierne om til:

<b>Til:</b><?php echo $Toemail; ?><br>
<b>Fra:</b><?php echo $name; ?><br>
<b>Fra E-Mail:</b><?php echo $email; ?><br>
<b>Besked:</b><br><?php echo $text; ?>

Og så skulle du være kørende.
Avatar billede jonas_net Nybegynder
22. marts 2004 - 15:43 #29
der var den, helt kanon og tak for hjælpen