Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 10:43 Der er 16 kommentarer

kan ikke uinstallere spywareguard

Jeg skrev om det i går, men fik ikke rigtig nogen løsning på problemet.
Problemet er at jeg gerne vil have fjernet dette program, og noget er fjernet, men ikke alt. Og det volder problemer.
Kan nogen hjælpe??

Vh. Kathe
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 10:47 #1
Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 10:48 #2
Hov. Glem mit første indlæg..
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 10:48 #3
hvis programmet har lagt sig i tilføj/fjern fjerner du det der.
Hvis ikke, fjerner du manuelt mappen med programmet og alle genvejene, derefter for at fjerne det helt:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: spywareguard
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står spywareguard)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 11:23 #4
Når jeg har skrevet regedit og kommet ind, viser den Registreringseditor Og der ligger "Denne Computer" og under 5 Mapper som alle begynder med HKEY... men intet af det du skriver jeg skal bruge
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 11:35 #5
Når du er kommet i regedit, går du op i rediger - søg søg i nøgler, værdier og data
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 12:11 #6
Nu har jeg slettet alt i databasen som hedder spywareguard, men alligevel er den i Proceslinien, og den ligger også i en mappe i Programmer. Når jeg siger Delete til mappen, nægter den at slette "sgbhp". Så prøvede jeg at gå ind igen og søge efter den. Men fik at vide det var afsluttet.
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 12:27 #7
gå i start - kør og skriv: msconfig <enter>
fanebladet start. fjern markeringen ud for sgbhp

genstart og nu skulle du kunne slette mappen spywareguard

Hvis det ikke virker, så start op i fejlsikret(f8 ved opstart), så skulle du også kunne komme til at slette mappen
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 13:50 #8
Hej arlet!
Jeg fik den slettet ved at gå i "fejlsikret" tilstand, så det skulle nu være ok.
Og havde jeg kunnet, havde du fået dobbelt point ;-))
Tusind tak for hjælpen - jeg er så glad.  :-))
Kathe
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 14:11 #9
Så er det gjort.godt.

Hvorfor ville du afinstaller det??
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 14:24 #10
Ja det lyder dumt - og jeg har egentlig været glad for at have det + Blaster. Men jeg ville så gerne kunne hente musik ned, og det blokerede de for ihvert fald det link jeg havde fået. Og alle andre kunne bruge det - undtagen mig og det kan jeg måske stadig ikke. For mit virus program ( Norman) bliver ved med at 'pope op med at Internet Explorer kører i baggrunden. Det er måske styret af et andet program. der bliver nægtet forbindelse.
Det forsøger at oprette forbindelse til Webstedet herunder
IP: 66.98.132.56 https blaster_piggyback_rules
Der kan jeg kun sige OK - ellers må jeg lukke ned for at slippe af med det. Og hvis jeg siger ja - kan jeg ikke komme på Internet Explorer, ej heller på Outlook Express.
Så mit problem er vist ikke løst endnu (suk)
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 14:26 #11
Hvad er det præcise link/adresse du går ind på
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 14:40 #12
Den hedder: www.overnet.com
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 14:42 #13
DEt link kan du godt gå ind på. ikk??

Hvor går det galt??
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 14:46 #14
Der sker ikke en disse når jeg går ind på det.
der vises en masse iconer med rødt v-tegn over.
Og så er det den efter en tid popper op fra Norman, med den tekst som jeg skrev
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 14:49 #15
Det har ikke noget med hverken spywareguard eller spywareblaster at gøre. Jeg har begge programmer installeret og jeg har ingen problemer med at gå derind.
Avatar billede martusse Nybegynder
22. marts 2004 - 14:57 #16
Hvad tror du så det skyldes??  Hvor er jeg ked af alt det her rod jeg har lavet.