Avatar billede mundt Nybegynder
21. marts 2004 - 21:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar i tabelcelle (TD)

Jeg har brig for at placere en scrollbar i en tabelcelle. Dvs. jeg ønsker ikke at benytter browserens indbyggede scrollbar. Derfor hvordan indsætter jeg en scrollbar i en tabelcelle og hvordan deaktiverer jeg browserens scrollbar?
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 21:49 #1
Hvis du bruger FrontPage er det rimelig simpelt: Lav siden som en rammeside! Højreklik og vælg vis aldrig scrollbar... lav en tabel, vælg formular og indsæt din egen...
Avatar billede skg Nybegynder
21. marts 2004 - 21:50 #2
hvis du mener at du ikke vil have et hele siden kan scrolle så skal du skrive:

<body style="overflow:hidden;" scroll="no">

og i din celle skal du så angive minimum højde på den, og så ellers:

<td style="height:300px;overflow:scroll;">en masse indhold</td>
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2004 - 22:06 #3
Du er nødt til at sætte et div-element inde i så ...

-- og du skal også have body style="overflow:hidden" med !-)
Avatar billede mundt Nybegynder
21. marts 2004 - 22:19 #4
Jeg har en tabel som har en højde på 90% da den automatisk gerne skulle lave afstand til browserens bund. Den ser ud som nedenstående efter den er blevet ændret i henhold til 'skg':

<body style="overflow:hidden;" scroll="no">
<table width="780" height="90%" border="1" cellpadding="4" cellspacing="0" bordercolor="#000000"> &nbsp;
  <tr>
      <td style="height:70%;overflow:scroll;" align="left" valign="top"></td>
  </tr>
</table>
</body>

Scrollbaren i browseren er væk - tak!
Men, der kommer ikke nogen scrollbar i tabelcellen. Som du kan se har jeg lavet lidt om i koden 'td style="height:70%' da jeg gerne vil vil beholde tabellens højde på 90% - hvad gør jeg galt?
Avatar billede skg Nybegynder
21. marts 2004 - 22:21 #5
har du prøvet at fyldet noget indhold i cellen ?
Avatar billede mundt Nybegynder
21. marts 2004 - 22:22 #6
Jeg har prøvet at fylde indhold i cellen som gerne skulle fylde mere end hvad der kan være i den.
Avatar billede skg Nybegynder
21. marts 2004 - 22:25 #7
prøv med dette :
<html>

<body style="overflow:hidden;" scroll="no">
<table width="780" height="90%" border="1" cellpadding="4" cellspacing="0" bordercolor="#000000"> &nbsp;
  <tr>
      <td style="height:70%;" align="left" valign="top">
    <div style="height:100%;overflow:scroll;">
    meget<br> meget<br> meget<br> meget<br> meget<br> meget<br>
</div>
</td>
  </tr>
</table>
</body>

</html>
Avatar billede mundt Nybegynder
21. marts 2004 - 22:34 #8
skg - fantastisk - efter at have sat div ind virker det.
Tak for hjælpen!
Avatar billede skg Nybegynder
21. marts 2004 - 22:36 #9
selv tak ...
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2004 - 22:39 #10
Godt vi kan være enige om de ideer, som virker !o]

(roenving 21/03-2004 22:06:29 -- skg 21/03-2004 22:25:01 !-)
Avatar billede skg Nybegynder
21. marts 2004 - 22:41 #11
jeg så det godt... kan man overføre point ?
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2004 - 22:54 #12
Kun ved at oprette nye spørgsmål, men jeg ville bare lige gøre opmærksom på det, da det ikke så til at spørger havde opdaget det !-)

Tror oz li'e jeg klarer mig *g*