Avatar billede brynjesmeden Praktikant
21. marts 2004 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

indscan et brev

Kan det lade sig gøre at indscanne et brev så man kan rette i det,det jeg faktisk mener er, at jeg gerne vil ha' indscannet nogle breve så det ikke ligner billeder, for det kan jeg godt, men det ser ikke så godt ud når jeg på et senere tidspunkt skal printe dem ud igen eller sende dem som mail, jeg håber mit spørgsmål er forstået.
På forhånd tak.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. marts 2004 - 17:29 #1
Du skal have et OCR-program, som indscanner dine breve i det format, som ønsker.
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
21. marts 2004 - 17:32 #2
ok tak for det, hvor får man sådan et
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2004 - 17:37 #3
OCR følger med nogle scannere. Det følger med i nogle programmer. F.eks ScanSoft's PaperPort.
Prøv at søg på din egen harddisk efter ocr og find ud af om nogle programmer allerede har det.
Men.. men. OCR ændre formatering og er ikke altid lige nøjagtig.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. marts 2004 - 17:37 #4
Man kan købe dem hos f.eks. Ravenholm. Hvis du f.eks. går ind på www.edbpriser.dk, vælger "Software" i menuen og søger på OCR, så får du en hel liste frem.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. marts 2004 - 17:39 #5
tommy_n: Nej, fluepletter, kaffepletter og andet godt på papiret gør, at OCR-programmet ikke får alt korrekt med. Men i dag er de betydeligt bedre, end de var for 6-8-10 år siden. Det er ikke meget, der skal rettes til mere.
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
21. marts 2004 - 17:43 #6
Mange tak for hjælpen det er rart at ha' folk som jer her, ha' en go' dag
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. marts 2004 - 17:45 #7
Takker, og i lige måde :o)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2004 - 18:06 #8
Rigtig nok Steen. Det skulle det sandelig også gerne være. Det fulgte også med PaperPort for 10 år siden. Så jeg kender dets udvikling. Men det kan ikke bruges til at lave en kopi af et dokument.
For det første fordi man, alene ikraft af anvendelsen, "forlader" kopieringen. Men netop også fordi bl.a. skrifttyper ikke blot medtages(altid).
Men det er usammenligneligt meget bedre end for 10 år siden.