Avatar billede raiser2 Nybegynder
05. februar 2001 - 15:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Laver linieskift i hyperlinks

Er der nogen der ved hvorfor meget lange hyperlinks bliver brudt med et linieskift efter x antal karakterer, så den sidste del af hyperlinket ikke er aktivt?
Vi bruger \"cdonts\" til at returnerer et hyperlink til brugeren.

Thanx
Avatar billede sone Nybegynder
05. februar 2001 - 15:33 #1
Jeg er ikke helt med - har du en URL hvor man kan se et eksempel?
Avatar billede seider Nybegynder
05. februar 2001 - 15:56 #2
Det lyder som om der er et eller andet galt  i den måde hvorpå i gemmer jeres Links. Prøv lige at sende den del der henter + den del der gemmer URL\'erne.

desuden er det gode spørgsmål, er det til mail eller WWW brug

/* seider */ seider@net.dialog.dk
Avatar billede magnus48 Nybegynder
05. februar 2001 - 16:35 #3
sær din skærm størrelse op, eller set char_max til at være over 200 i: founktioner-internetinstillinger
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 17:34 #4
magnus48:> char_max i Funktioner/Internetinstillinger?
Avatar billede ml Nybegynder
06. februar 2001 - 12:21 #5
raiser2 > Smæk lige et af de links der er problemer med ud ! :)
Avatar billede raiser2 Nybegynder
06. februar 2001 - 16:04 #6
Problemet viser sig ikke kun at forekomme i forbindelse med afsendelse af hyperlink.

Vi afsender en email vha. CDONT i et ASP script.
Alle linierne viser sig at blive brudt efter et vist antal karakterer. Dvs. CDONT (formoder vi) sender en NEWLINE karakter hver gang en linie er \"blevet for lang\". (Vi får derfor en lige højremargin i emailen)
Avatar billede ml Nybegynder
06. februar 2001 - 16:08 #7
Giv os et eksempel med kode og det hele. Så er det meget lettere at hjælpe :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. februar 2001 - 16:08 #8
Brug JMail istedet ... www.dimac.com .. (eller .net ..)
Avatar billede raiser2 Nybegynder
07. februar 2001 - 10:06 #9
Koden er ren standard, som taget fra en lærebog:

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

objMail.From = afsender
objMail.Subject = emne
objMail.To = modtager

post = \"meget lang linie...............................................................\"
objMail.Body = post

objMail.Send

set objMail = nothing

Den meget lange linie bliver \"automatisk\" brudt efter et vist antal karakteret (omkring 60 hvis jeg husker rigtigt)
Avatar billede ml Nybegynder
07. februar 2001 - 10:12 #10
hmmm. Ja så er jeg enig med tdaugaard - brug JMail - er der ingen problemer og det er foresten også langt mere sikkert mod spam osv.
Avatar billede ml Nybegynder
07. februar 2001 - 10:13 #11
ja, jeg ved ikke om det svar er 500 points værd, men hvad - jeg tror nu det er det rigtige svar. ;)
Avatar billede slash Nybegynder
07. februar 2001 - 13:05 #12
Hvilket messageformat anvender du? CDOMine eller CDOText? Disse 2 properties mener jeg kan man sætte på objektet, og derved vil mailen blive formatteret alt efter hvilken type man har valgt :0) Lav en test :)

Har selv haft din problematik med sql-mail og exchange server under sql-server 7.0! Mine links knækkede efter 70 tegn... men inde i outlook kunne man vælge message type, og efter at have valgt et givent  mimeformat blevet mine abnormt lange hyperlinks ikke knækket efter xx tegn!
Avatar billede slash Nybegynder
07. februar 2001 - 13:16 #13
For at skrive mit forslag til mimetype lidt mere eksplicit:

objMail.Mailformat = CdoMailFormatMime

Bare et forslag :)
Avatar billede raiser2 Nybegynder
13. februar 2001 - 16:13 #14
Tak for svaret \"slash\", det virker nu som det skal.