Avatar billede xfiles Nybegynder
21. marts 2004 - 10:39 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

beregning af forskel i km

Hi Eksperter

Jeg er igang med at lave en lille database der beregner hvor meget jeg kører om måneden. Til denne database vil jeg gerne have en forespørgelse der beregner forskellen i kilometer altså tager den forrige post og trækker den fra den første post omtrent det man laver i Excel. Som er =sum(B4-B3).

Hvorledes kan man gøre dette ?

mvh.

Xfiles
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2004 - 11:02 #1
SELECT tblMileage.id, tblMileage.Date, tblMileage.Odometer, DLookUp("[Odometer]","tblMileage","[ID] = " & [ID]-1) AS [Previous Odometer], tblMileage.Gallons
FROM tblMileage;

This is ONLY an example, which I am sure you can see how it works!
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2004 - 11:05 #2
You need to refer to the previous records autunumber field, in this case there are NO missing records so it workd fine, but IF you have deleted records then you will need to get the HIGHEST ID which is less than the current!
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2004 - 11:14 #3
can you give an example of which fields you have, and also what you want to see in the result.
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2004 - 10:18 #4
do you want help here?
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2004 - 20:47 #5
xfiles>If you want help then it would be nice of you to give some feedback, this is a two way thing!
Avatar billede xfiles Nybegynder
23. marts 2004 - 08:20 #6
Hi Terry

Thank you for helping me out on this. Your tip solved my problem. Mvh. Xfiles
Avatar billede terry Ekspert
23. marts 2004 - 17:55 #7
you need to accept the answer then :o)
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2004 - 20:53 #8
are we there?
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2004 - 10:08 #9
.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2004 - 18:23 #10
.
Avatar billede xfiles Nybegynder
16. maj 2004 - 07:07 #11
Hvordan afslutter jeg et spørgsmål ?
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 10:16 #12
you accept one of the answers given. Mark the name in the list and accept.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2004 - 20:28 #13
status?
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2004 - 19:11 #14
thanks xfiles!
Avatar billede Klodshans Juniormester
01. januar 2017 - 20:42 #15
Løsningen på KM beregningen blev:
KM Kørt: [KM]-(SELECT  max(KM) from dieselforbrug where dieselforbrug.ID < DF.ID)

Løsningen på en total sum i Rapporter blev:
=DSum("[Pris]";"[Dieselforbrug alle data]")

Når jeg så indsætter:
Between [Startdato xx-xx-xxxx] And [Slutdato xx-xx-xxxx]
Som kriterier i forespørgslen, for at filtrere i datoer, får jeg fejl i =DSum.....
Avatar billede terry Ekspert
02. januar 2017 - 10:35 #16
Now I'm puzzled!

User who created this question was "xfiles" but now Klodshans who has a similar question http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014638 places a comment with answer here!

Anyway, I think we need to close the other question (http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014638)

and then create a new question.