Avatar billede a-milan Nybegynder
20. marts 2004 - 15:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm, mangler IdeChnDr.sys??

Hej Venner
Lige min PC i tal
P4 2,233Ghz
MB Gigabyte GA-81848e-l
Ram 512MB DDR 333
Grafik Sapphire Radeon 9600 atlantis 256MB
HD 2*Seagate 80GB Pri master og slave
+ 1 Maxtor 120GB sec master
CD drev/brænder Liteon 48* sec slave
OS XP Pro

Problemet opstod efter jeg skiftede MB og grafikkort og var nødtil at lave en rep installation af XP for at kunne starte op igen. der dukkede en Blaster virus op allerede inden jeg var kommet på nettet, og da jeg forsøgte at fjerne, den stoppede Norton midt i skanningen med den blå skærm, ligeledes med microsofts Blasterremove.
Den dukker nu også op på udefinerbare tidspunkter...
Jeg har søgt efter filen og den ligger der! men jeg tænkte at den måske var beskadiget og bad en ven om at søge på hans PC, men der er den ikke!
Hvad funktion har den og hvordan fixer jeg problemet, helst Uden at måtte formatere HD...
Avatar billede hcma Novice
20. marts 2004 - 16:07 #1
http://www.hcma.dk/blaster.htm  (det er mit bedste bud)
Avatar billede a-milan Nybegynder
20. marts 2004 - 16:37 #3
Tak, jeg har lige tjekket siden igennem, og med mit engelsk-kundskab (eller mangel på samme) kan jeg udlede at jeg skal bruge de drivere der hører til bundkortet, jeg har naturligvis læst de drivere ind der fulgte med kortet, men prøver lige at hente og installere dem fra siden her...
Avatar billede a-milan Nybegynder
20. marts 2004 - 16:39 #4
PS catbody jeg har prøvet microsofts patch, og nortons, men maskinen går i "blå" hvergang...
Avatar billede a-milan Nybegynder
20. marts 2004 - 21:32 #5
okay!!!  Catbody, jeg har fulgt din udemærkede vejledning, men hvergang jeg downloader Ms's patch -blå skærm, og stinger, det samme som med Norton og MS.
CP1, jeg har downloadet de 2 forslag/drivere men blå skærm ved installation...
Hvis filen er beskadiget er det så ikke muligt kun at erstatte den, og ikke hele driveren? dens mangl tilstedeværelse forhindrer mig åbenbart i at installere noget som helst... (undtagen SP1 -det gik fint nok!?)
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. marts 2004 - 03:09 #6
jeg blir dig svar skyldig...ka ikke finde noget omkring det :(
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. marts 2004 - 07:57 #7
Prøv med Aida32, og kig under motherboard: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
om du har mulighed for at hente den derfra
Avatar billede a-milan Nybegynder
22. marts 2004 - 18:01 #8
Det der med Aida32 det gav mig flg.oplysninger...
Idechndr.sys      Intel ultra ATA Controller    Kerneldriver  -og den kører...
Men hvad kan det bruges til når den går i blå, ved virus-skanning???
Avatar billede a-milan Nybegynder
22. marts 2004 - 23:09 #9
Hmm... Noget tyder på at det hele skyldes en virus, jeg fulgte denne fremgangsmåde som min fætter er ophavsmand til:
Ang. dine probs...prøv at fjerne alle programmer der har noget med CD/DVD brænding at gøre.
- test
Prøv derefter af fjerne al. IDE- og Busmaster software, og "roll back" alle drivere under IDE Controllers til XPs Egne.
- test
Gendan alle system filer v.hj.a SFC.EXE
- test
Geninstaller Windows XP SP1 fra en komplet update-fil.
- test
Pil alle hardware enheder fra, andet end din system HDD. Hvis du har et IDE controller kort på PCI så pil det ud.
- test
Hvis det indtil nu ikke har løst noget, så prøv at resette BIOS til defaults og se om der er nogen indstilligner hvor du kan deaktivere ATA80/100 og Busmastering.
- test
Hvis det så virker, så skal du nok geninstallere Windows XP for at få det til at spille max. Jeg syntes jeg har læst noget om det her problem er noget med PCI IDE controllere og XP = noget der kan lave probs.

Efter jeg havde afmonteret mine HDD lykkes det mig at køre en fuld virusscan med norton og fandt virussen w32.HLLW.gaobot.gen
Den er nu sat i karentæne og mine HDD er monteret igen , og scannet -virusfri!
Stor tak til jer der havde tid/lyst til at komme med opløftende bud på en løsning...