Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
20. marts 2004 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA: Liste over ord, der ikke er i ordbog

Kan man lave en makro, der scanner et dokument, og danner en liste over de ord, der ikke er i ordbogen, med sidenumre for de fundne ord?

(anvendelse: automatisk "register" - mange af de ord, der ikke findes i ordbogen må antages at være fagord og personnavne. Jeg ved godt metoden ikke er skudsikker, men jeg har et ret stort dokument)
Avatar billede rvm Nybegynder
20. marts 2004 - 17:21 #1
Sub CheckSpellingNu()
Dim dic As Word.Dictionary
Dim rts As Boolean

For Each Wor In ActiveDocument.Words
    svar = Wor

    If dic Is Nothing Then

    Set dic = _
      Languages(Selection.LanguageID).ActiveSpellingDictionary

    End If

    rts = Application.CheckSpelling(svar, , IgnoreUppercase, dic)

    If rts = False Then
        MsgBox svar & vbCrLf & dic & vbCrLf & "Spell check is " & rts
        'Gør skriv det et eller andet sted
    End If

Next
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
20. marts 2004 - 17:23 #2
Der skal sikket bygges videre på den, men det er jo en start *S*
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
21. marts 2004 - 10:25 #3
Det ser ud til at kunne bruges, tak.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
08. maj 2004 - 08:30 #4
Undskyld, jeg troede, jeg havde afsluttet denne forlængst.

mvh
Stefan