Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:22 Der er 13 kommentarer

Hvad er det?

Hver gang jeg prøver at starte MSN Messenger op, så får jeg en fejlmeddelse der siger at jeg befinder min bag en firewall, som forhindrer mig i at logge på. IE virker heller ikke. Hvad f....n er der galt? Så vidt jeg ved har jeg overhovedet ingen firewall på den computer. Det er en 2 år gammel computer der kører win ME, og der har ikke været andet end problemer siden jeg købte en swtich så der kunne være 2 computere på samtidig. Det HAR virket, men nu er der problemer.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 00:24 #1
Får du dynamiske ip'er fra din udbyder?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:26 #2
Undskyld, men hvad er det? Er ikke så meget inde i det.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 00:27 #3
Jeg går ud fra at du har en ADSL forbindelse?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:27 #4
Ja. :-)
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:28 #5
Nogen gange virker det, og andre gange virker det ikke.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 00:31 #6
Ok, det ku tyde på at du kun har én enkelt IP adresse til rådighed fra din udbyder.

I så fald betyder det, at du er nødsaget til at sætte en router imellem switchen og dit modem.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:33 #7
Hvordan kan det så have virket tidligere idag, men ikke nu?
Avatar billede jes-eu Nybegynder
20. marts 2004 - 00:33 #8
Er du sikker på at det ikke er en router du har købt med indbygget firewall? I såfald skal du konfigurere routeren og åbne den port messenger bruger. Har du ikke så meget forstand på computere skal du nok få en ven til at hjælpe.

Det kan også være der er indbygget firewall i dit modem
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
20. marts 2004 - 00:35 #9
Det er ikke en router jeg har købt. Hvis det er det, så har jeg fået den forkerte vare med hjem. :D
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 01:19 #10
Ellers så prøv dog at ringe til din ISP's support. Når de åbner altså...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. marts 2004 - 01:19 #11
Det er jo (blandt andet) det du betaler for :)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
20. marts 2004 - 23:33 #12
Hej mr.galaxy, det problem du beskriver med msn og EI er ikke helt ukendt.... Jeg har her på det sidste oplevet det hos mig selv, når dette sker slukker jeg for router og hele lortet, tænder igen og vupti det kører igen.... har dog prøvet at skulle gører dette et par gang om dagen, men det er kun når det er værst. pt er det 2 uger siden at jeg har været ude for det.
Jeg har hørt fra mange andre MSN brugere at de også tit kommer ud for dette problem, fik også en gang en fin forklaring på hvorfor det skete, men halv dement som jeg er, har jeg glemt det :/
Avatar billede langbein Nybegynder
06. maj 2004 - 00:16 #13
For å se om nettverkskortet har en fornuftig konfigurering så kjører man kommando: "ipconfig".

For å se om man har forbindelse ut uten dns så kjører man kommando:
"ping 193.69.165.20"

For å sjekke om man har forbindelse med ok dns så kjører man: "ping www.vg.no"

Legg beskjed hvilke beskjeder som kommer !