Avatar billede noem Nybegynder
19. marts 2004 - 13:38 Der er 20 kommentarer

nyt design

hej jeg sidder og koder lidt på en side til et lille firma, problemet er at jeg er blank for ideer til hvordan designet kan gøres bedere (evt. laves helt om) opbygningen med en frame i siden  skal så vidt muligt bibeholdes (så jeg ikke skal kode hele grundkoden om) addressen er www.sesco.dk nogle der har nogle gode ideer/bud til hvordan siden kunne blive flottere/mere brugervenligt ?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
19. marts 2004 - 13:47 #1
1.  Ingen Frames !
2.  Hmm, noget css stylesheet ville være flot..

men ellers god taget i betragtning at det er til firma..
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 14:06 #2
Gå over til en mere neutral og mørk blå, den du har der skriger til himlen at "jeg er lavet af en uden grafisk sans"

Skyggen er alt for voldsom.
Avatar billede noem Nybegynder
19. marts 2004 - 14:43 #3
#1 frames er firmaet ønske + det er et helvede at skrive alt php om til ikke at bruge frames :)
  nogle special du syntes jeg burde lire lidt op med css ?

#2 farven på sidelinjen er firmaet's hmm "firmafarve" derfor jeg har brugt den.. men jeg har skiftet den aligevel http://80.196.128.194/sesny/ skyggen har jeg også lavet mindre, kan godt se det ser bedere ud nu :)..

andre ting ?
Avatar billede pumper Nybegynder
20. marts 2004 - 12:12 #4
rentegn logoet i illustrator el. et lign. program ..
Avatar billede noem Nybegynder
20. marts 2004 - 14:33 #5
jeg har desvære ikke illustrator (og er ikke den store grafiker) :(..
Avatar billede kgp43 Nybegynder
20. marts 2004 - 20:26 #6
Den blå farve skal være endnu mørkere (syntes jeg), den er stadig ALT for lys.
Prøv med en #000066
Avatar billede kgp43 Nybegynder
20. marts 2004 - 20:26 #7
evt. fjern skyggen
Avatar billede kgp43 Nybegynder
20. marts 2004 - 20:28 #8
Din fodnote ((c) Copyright 2003 Scandinavian Engineering Systems A/S), kan den ikke ligges i bunden at skærmen?
Avatar billede kronsj Nybegynder
22. marts 2004 - 16:35 #9
Jeg synes også at menuen kunne være lidt lettere at bruge. Her kan man kun komme videre ved at holde musen over teksten. En mulighed var at gøre hele rækken til et hyper-link.
Evt. kunne man også adskille de enkelte menu-punkter med en linje el. lign.
Avatar billede kronsj Nybegynder
22. marts 2004 - 16:59 #10
...ja lige nogle små kommentarer til sidst :
1) Jeg synes der er godt med den mulighed at man kan skrive beskeden direkte under punktet "E-Mail"
2) Mange web-sider har et link til forsiden, via deres logo (selv Eksperten.dk har det i øverste venstre hjørne).
3) Flot pil du har på galeri-siderne, til navigering blandt de enkelte galeri-sider. Hvorfor ikke bruge lignende pil når man trykker et billede frem (der står vidst kun teksterne "Forige billede" "Hjem" "Næste billede"
Avatar billede -kenner- Nybegynder
23. marts 2004 - 15:18 #11
Lav siden lidt kortere det er irreterende med en scrollbar der kun scroller 2 cm
Avatar billede noem Nybegynder
23. marts 2004 - 18:43 #12
kqp43:

jeg har prøvet #000066 du har ret igen den er pænere.

syntes ikke skyggen skal væk, så bliver siden for kedelig

fodnoten arbejder jeg på

kronsj:

for at lave det med menuen skal jeg desvære bruge javascript, og javascript er efter min mening noget man skal prøve at ungå (har det selv slået fra i min browser)

adskillelse af menupunkter kunne være en idé, jeg vil kigge på det.

god idé med pilene (nu skal jeg så lige tegne et hus først (til hjem))

kenner:
kommer an på hvad opløsning du kører (på min 1024*768 @ 19" skal der kun scrolles under ref. listen
Avatar billede kronsj Nybegynder
24. marts 2004 - 10:36 #13
Noem:
Jeg mener ikke du behøver at bruge særligt meget javascript til det jeg mener. Evt. kunne man lave flg tabel-række :
<tr><a href="Minside.htm"><td width="33%">Forside</td></a></tr>
Muse-pilen ændrer sig dog ikke som normalt over et hyperlink, men uanset hvor du trykker i cellen fører det til 'Minside.htm'
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
24. marts 2004 - 11:35 #14
Hvad med iframe? så har jeg et fedt design... linker den lige om 2 sec..
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
24. marts 2004 - 12:47 #15
her er linket!!! http://www.engbjerg.net/webdesign.jpg, har jeg fanget dit blik så skriv til mig (msn messenger) williamengbjerg@hotmail.com
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
24. marts 2004 - 12:47 #16
p.s skal ses i fuld størrelse før man lige får et inblik hvordan den ser ud!!
Avatar billede noem Nybegynder
24. marts 2004 - 17:14 #17
williamengbjerg:
I mine øjne passer der design ikke til en firmahjemmeside ( minder mere om en computer-webshop eller lign. )
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
25. marts 2004 - 09:06 #18
okay... hvis man ikke har fantasien til at designe selv så er den måske ikke... måske er det bare farven du ikke kan lide.... nå spøg til side, hvad så med http://rockwool.dk er det mere i din stil? kan hurtigt fikse sådan en side til dig?
Avatar billede noem Nybegynder
25. marts 2004 - 16:39 #19
nej tak, for det første ikke min stil for det andet spurgte jeg ikke om der var nogle der gad lave det for mig, kun komme med ideer...
Avatar billede digginet Nybegynder
07. maj 2004 - 16:32 #20
Jeg tror sgu ikke firmaet skal regne med at få lat for mange nye kunder på baggrund af det design... No offence, men designet ligner noget fra 1996 ;-)