Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 12:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bliver program afsluttet ved tryk på "x"

Hej X-perter!

Et simpelt spørgsmål!

Bliver en form afsluttet "rigtigt" hvis brugeren "krydser" den (altså trykker på krydset i øverste højre hjørne). Eller skal brugeren afslutte programmet vha. en knap som sørger for at unloade formen?

Som f.eks.

Private Sub cmdStopMeeting_Click()

MsgBox "Programmet afsluttes...", vbOKOnly + vbInformation, "Afslut program"

Unload main
Unload portSet

End

End Sub

Med rigtigt mener jeg: Programmet bliver fjernet fra maskinens hukommelse
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 12:51 #1
Hver gang en form startes så køres Form_Load rutinen.

Det samme gælder når den lukkes og dette gælder om du vælger, at lukke formen via krydset, via din egen rutine eller kommando f.eks. me.close eller.

Ved lukning af en form køres form_unload.

Jeg er dog i tvivl om hvordan de reagere i et MDI miljø, hvor Parent formen stadig er åben.
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 12:52 #2
Der skulle stå "Det modsatte gælder", da form_load self ikke køres når formen lukkes ;o)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 12:57 #3
Det vil sige, at man SKAL have skrevet kode i form_unload f.eks.

Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)

Unload form1
Unload form2
Unload form3
Unload form4

End Sub

Hvis ikke dette er tilfældet vil programmet ikke blive lukket "rigtigt" hvis brugeren bare "krydser" den?
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 13:14 #4
Programmet gør kun, hvad du beder det om.

Dvs hvis du vil have noget kode skal køre uanset, hvilken måde du lukker programmet, så skal du lægge denne kode i unload delen af dit program/form.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 13:21 #5
Alletiders - det var svar på mit ?

Smid lige et svar soda :->
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 13:39 #6
Svar ;o)
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 13:39 #7
Ja, det var svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 14:22 #8
Takker - og en go' weekend t. dig soda.