Avatar billede rene_nissen Nybegynder
19. marts 2004 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hente et HTML dokument ind i en streng

Hej Gruppe.
Jeg vil gerne hente et HTML dokuments kode ind i en streng, der skal ikke ske nogen bearbjdning før koden er indsat i strengen.
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 08:30 #1
importfile = GetFile("filnavn.htm")
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 08:31 #2
Nu ligger hele filen i strengen importfile og du kan lave ændringer i strengen, som du lyster.
Avatar billede soda Nybegynder
19. marts 2004 - 08:34 #3
Du skal selvføglelig oprette et FileSystemObject før du kan gør dette, så denne kode er måske et bedre eksempel.

Function ShowFileAccessInfo(filespec)
  Dim fso, f, s
  Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set f = fso.GetFile(filespec)
  s = f.Path & "<br>"
  s = s & "Created: " & f.DateCreated & "<br>"
  s = s & "Last Accessed: " & f.DateLastAccessed & "<br>"
  s = s & "Last Modified: " & f.DateLastModified
  ShowFileAccessInfo = s
End Function
Avatar billede rene_nissen Nybegynder
19. marts 2004 - 09:13 #4
Tak for det, desværre skriver den at filen ikke kan findes. Dette er både prøvet internettet og intranet. Jeg har ingen problemer med at se koden via Internet Explorer. Nogle andre bud?
P.s. skal man connecte til serveren først, jeg har engang brugt httpGET i C++, der skulle man til hosten først.
Avatar billede rene_nissen Nybegynder
19. marts 2004 - 10:02 #5
Jeg fandt selv svaret, ved at søge under "download", her er et par gode eksempler der virker.