Avatar billede sadelmageren Nybegynder
19. marts 2004 - 01:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg et javascript ind i en hjemmeside?

Dette spørgsmål er nok noget simpelt for mange af jer eksperter, men lige nu er det en gåde for mig?

Jeg er ved at lave en hjemmeside i FrontPage (beklager - men det er den eneste WYSIWYG editor jeg har), og skal i den forbindelse bruge et java script i form af en "drop down" menu ved "MouseOver"!

Selve scriptet er i en folder, menuen i en anden folder og dokumenterne hvor det skal bruges i en tredie folder!

Spørgsmålet er så hvordan jeg får fortalt hver enkelt side at de skal hente menuen ind i dokumentet?

På forhånd tak.

Sadelmageren.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2004 - 01:49 #1
Umiddelbart lyder det som om, du skal loade dit javascript med:

<script type="text/javascript" src="../script/mitScript.js"></script>

-- jeg har dog ik' li'e forstået det med at menuen er i en anden folder ?-)
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
19. marts 2004 - 02:03 #2
Hoveddokumentet er index.htm

Javascriptet har en sti der heder; /js/menu

Og jeg har fået at vide at det skulle læse en menu ind der heder - menu.htm, med stien: dk/menu/menu.htm
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2004 - 02:19 #3
Hvis index.htm ligger i din webroot -- eller dine scripts ligger i en underfolder fra det sted, hvor det ligger, skal det hedde:

<script type="text/javascript" src="js/menu/menu.js"></script>

-- at det skulle være menu.htm lyder underligt ?-)

-- er det ikke en javascript-fil ?o]
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
18. maj 2005 - 20:01 #4
lukker