Avatar billede just Nybegynder
15. april 1999 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASP-Include i Perl/CGI

Hejsa

Jeg er efterhånden blevet meget afhængig af include funktionen i ASP, men det går jo ikke lige så godt når man har webhotel på UNIX-server uden ASP, hvordan kan jeg include i Perl/CGI ???
Avatar billede jumper Nybegynder
15. april 1999 - 12:59 #1
Hvis du selv havde din egen server, istedet for et webhotel, ville den nemmeste løsning være at tilføje understøttelse for ASP i Apache webserveren.

Dermed ville du bare kunne fortsætte med ASP, som du tilsyneladende er meget bekendt med.

/Thor
Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
15. april 1999 - 14:22 #2
Det var jo ikke noget svar.... blaaa...
- Er det en text fil eller en anden cgi fil du vil have inkluderet?
Avatar billede just Nybegynder
15. april 1999 - 16:00 #3
Prøv lige at læse mit spørgsmål igen, for du svarer slet ikke på det !!!

Jeg beder om en løsning i Perl/CGI, ikke noget med installering af ASP !
Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
15. april 1999 - 16:38 #4
Hej Just, - Jeg spurgte så om det var en txt fil, eller en html fil, eller en anden Perl/CGI fil du ville have inkluderet? - Jeg har svar til dem alle :-)
Avatar billede just Nybegynder
15. april 1999 - 16:42 #5
Jeg vil gerne have includeret en html fil !
Avatar billede just Nybegynder
15. april 1999 - 16:44 #6
Min forige kommentar var til Jumper !
Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
15. april 1999 - 17:29 #7
Okay, så skal du i Perl filen (hvor du vil have HTML'en ind skrive følgende
open(HTML, "$filnavn");
@html = <HTML>;
close(HTML);
print "@html";

så skriver den den HTML side ud der :-)

hvis du derimod skal have (siger det bare hvis du nu senere skulle få brug for det) en CGI fil inkluderet skal du bruge

require $filnavn;

Håber det kunne hjælpe :-)
Avatar billede just Nybegynder
15. april 1999 - 18:53 #8
Undskyld, men jeg er ikke lige den store haj til Perl/CGI

Jeg har en masse html-filer, hvor der skal være den samme bid-kode i som skal kunne opdateres let. Det er derfor lettere at have en html fil med denne bid-kode som så bliver included på alle de andre sider. Hvis jeg så skal opdatere skal jeg bare rette i fil.

Hvordan løses dette ?
Avatar billede (~~tjaze~~) Nybegynder
15. april 1999 - 21:07 #9
Det du skriver i en CGI fil:

Sætter den html fil med navnet open(HTML, "$filnavn");
@html = <HTML>;
close(HTML);
print "@html";($filnavn) ind. - dvs. du kan have en HTML fil hvori der står:
hej du er dum

og i cgi scriptet kan du have
print "<html><head><title>";

open(HTML, "$filnavn");
@html = <HTML>;
close(HTML);
print "@html";

print "</title></head>";

Det vil så gøre titlen til hvad der står i HTML filen.... Dette var selvfølgelig bare et meget simpelt eksempel, det kan også gøres med hele sider, osv. :-)

/TjaZe.
Avatar billede just Nybegynder
10. maj 1999 - 17:59 #10
Desværre har jeg ikke fået det til at fungere endnu ;[

Det er vidst lidt lettere at se hvad jeg gør, hvis jeg lige smider nogle urls:

Hoved filen:
http://www.ikc.dk/test/test.cgi
http://www.ikc.dk/test/test.txt

Filen der skal includes:
http://www.ikc.dk/test/include.cgi
http://www.ikc.dk/test/include.txt

Så skulle jeg måske sige, at det er noget der skal fungere på en unix-server !
Avatar billede frosken Nybegynder
17. maj 1999 - 01:23 #11
hvad med at bruge SSI? Der kan du både køre Perl og inkludere html filer... og det er ikke mange steder man ikke kan bruge SSI.
Avatar billede art Nybegynder
23. maj 1999 - 23:42 #12
Jumper/Thor skriver at man bare kan installere ASP på Apache/Unix?
Det vil jeg gerne høre mere om, for ASP er så vidt jeg ved noget der kun kører på NT / Internet Info. Server og ikke Apache under Unix!
Anders