Avatar billede axe2 Nybegynder
18. marts 2004 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Calendar + rulle en dag tilbage

kan det passe at hvis man, og datoen der rulles på er
og at man ruller 20 gange, at man stadig befinder sig i år 2004.
Jeg troede at år "rullede" med når man f.eks. ruller på en dag.

Er det sandt at man skal "manuelt" rulle året selv ?, eller er det noget jeg har misforstået, og i så fald hvordan ?
c.roll(Calendar.DAY_OF_YEAR, -1);
Avatar billede axe2 Nybegynder
18. marts 2004 - 16:48 #1
Upss glemte at med mit eksempel ruller jeg baglæns i tiden
Avatar billede perj Nybegynder
18. marts 2004 - 17:38 #2
Tror du skal omformulere dit spørgsmål for at få et svar. Jeg forstår i hvert fald ikke en dyt, men det kan jo være min fejl:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2004 - 21:27 #3
Brug add i.s.f. roll.

roll ændrer altid kun et felt mens add også kan justere andre felter hvis
nødvendigt.

c.add(Calendar.DAY_OF_YEAR, -1);
Avatar billede axe2 Nybegynder
18. marts 2004 - 21:27 #4
enig, så jeg lige igen!!, gå ikke efter din små syntaks fejl der er, for jeg ved godt det nedenstående 100% vil kompilere.

String date = "20040110";
DateFormat df = new SimpleDateFormat();
Date d = df.format(date);
Calendar c = GregorianCalendar();
c.setTime(d);
int i = 0;
while(i < 20)  {
c.roll(Calendar.DAY_OFF_YEAR,-1);
i++;
}
slut
Det jeg forventede var at Calendar, hoppede automatisk ind i det nye år, men resultatet er at år forbliver det samme,altså stadig 2004.

Er der nogle der ved om det så ?

Håber det var forklaring nok
Avatar billede axe2 Nybegynder
18. marts 2004 - 21:29 #5
LOL, Arne sidder og gør mig tydelig og du svarer lige imens :=)