Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word > html

Hej,

Jeg har brug for at konvertere .doc til .html men gerne på en måde så jeg ikke skal sidde og bruge super meget tid på at rydde op i html koden bagefter. Nogen der har et godt fif eller måske en makro?
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2004 - 13:25 #1
Hvad er det, du ville rydde op i?
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:30 #2
Hent Micorsoft Office HTML Filter 2.0.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 13:31 #3
retry > virker det også m. word 2002?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 13:34 #4
det gør det tilsyneladende ikke...
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 13:38 #5
jkrons > den htmlkode som word genererer er ikke ret pæn hvis man vil overholde W3C standarderne.
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:42 #6
For folk der orker at sætte sig ind i options til HTML Tidy, er der vistnok nogle muligheder dér.

Selv gør jeg normalt det, at jeg kopierer Word-dokumentet over i Notepad og tager det derfra.
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2004 - 13:45 #7
Det har du ret i, at den ikke er. Men på den anden side plejer jeg ikke selv gide at rette det hele manuelt . og jeg har heller ikke lige haft kræfter til at lave en makro, så jeg plejer som retry, at rette så meget jeg gider manuelt, og så lade restebn stå.
Avatar billede radiv Nybegynder
23. marts 2004 - 21:54 #8
Så findes der jo i Dreamweaver funktionen "Clean up word HTML", der fjerner "al" unødvændig mark-up fra word. Det bliver ikke automatisk en W3C-godkendt side, men et 3 siders dokument på ca. 1000 linjer html fjerner fx 203 stk word xml, 202 stk word [if...], 100 tomme <p> og 217 word mso stile. Resultatet bliver så en kode der er under halvdelen af det oprindelige.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 18:50 #9
Smider I nogle svar så vi kan få lukket?
Avatar billede radiv Nybegynder
20. september 2004 - 18:54 #10
Ved ikke hvem du sigter til, men vil da gerne svare...
Avatar billede retry Nybegynder
20. september 2004 - 20:09 #11
Helt gratis fra min side, bare luk.
Avatar billede jkrons Professor
20. september 2004 - 21:50 #12
Behold du bare dine point selv
:-)