Avatar billede kagge Nybegynder
18. marts 2004 - 13:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Session.Timeout

Hvis jeg i et dokument har følgende kode:

Bla bla bla
Bla bla

Session.Timeout = 600
Session("journal") = Request.QueryString("journalnr")
Session("hvorfra") = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

Bla bla bla
Bla bla

Holder de 2 sessioner så 600 minutter, før de løber ud eller skal man lave en Session.Timeout på hver enkel session eller hvordan virker det helt præcist?

Hvad nu hvis man laver en session på en anden side skal man så lave en Session.Timeout på denne side også eller hvordan?
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:07 #1
den holder 600 minutter for alle sessions på alle sider.
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:09 #2
Session.Timeout er i sekunder, og den gælder pr. side.

Det du kalder "de 2 sessioner" er session variables. En brugers besøg på din hjemmeside er "en session".
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:12 #3
Sorry, jeg vrøvler. Jeg forvekslede i skyndeingen med Server.ScriptTimeout, som ganske rigtigt er i minutter.
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:12 #4
... Session.Timeout er ganske rigtigt i minutter
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:13 #5
Jeg vil dog ikke anbefale at beholde sessions så længe. Husk at session bliver fornyet hvergang en bruger skifter side.
Avatar billede kagge Nybegynder
18. marts 2004 - 13:19 #6
Er der en uskreven regel om hvor længe man så skal beholde den uden at det påvirker performance (det er et lille system med få brugere)
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:23 #7
man plejer at bruge 20 min (som også er default)
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:25 #8
Mange besøgstællersystemer er baseret på, at der max må være 20 minutter mellem to sidevisninger for at det regnes som samme session.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:28 #9
normal sætter man det ned, for at miste sessions hurtige. Jeg har kun en gang sat det op til 80 fordi brugerne gerne ville have browseren til at stå åben.
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:32 #10
Hvis sessionen skal fortsætte længere for brugere med åben browser, kan du lægge en META REFRESH ind på dine sider.
Avatar billede kagge Nybegynder
18. marts 2004 - 13:33 #11
Det er fordi jeg har en side med en masse poster. Hver post har sit eget link hvor man åbner den pågældende posts data. Her kan man så redigere sine data og gemme dem i basen.

Hver post har et unikt journalnummer som jeg gemmer sådan her:

Session("journal") = Request.QueryString("journalnr")

Når brugeren har redigeret sine data og skal gemme gør jeg det på denne made:

buffer = Session("journal")

strSQLdel2 = "DELETE FROM Kod WHERE Journalnr = '" & buffer & "'"
forbindelse.Execute(strSQLdel2)

strSQL1 = "INSERT INTO Kod (Journalnr,Kodenr,Underkodenr,Sekundarkodenr,Ip) VALUES ('" & buffer & "', '" & request.Form("kode1") & "', '" & request.Form("underkode1") & "', '" & request.Form("sekundarkode1") & "', '" & str_ip & "')"
forbindelse.Execute(strSQL1)

Så er det jeg har tænkt på at hvis brugeren åbner et journalnummer, og henter en kop kaffe og andre småting. Derefter ændrer han i data og vil gemme i basen. Hvis sessionen er udløbet fucker den vel op i det
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:37 #12
Hvis han ikke gemmer inden for 20 minutter, er han selv ude om det. Du kan eventuelt lave en JavaScript-timer, som minder ham om at save fx hvert 5. minut.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:38 #13
sæt:
if Session("journal") = "" then
  response.write "session udløbet"
  response.redirect("til login side")
  response.end
end if

i toppe af siden. og brug redirect eller write metoden...
Avatar billede kagge Nybegynder
18. marts 2004 - 13:41 #14
jeg tror jeg sætter den til 20 min. (default) og laver et tjeck på om sessionen er tom. Tusind tak for hjælpen begge to. I kan begge lige lægge et svar, så kan i dele pointne hvis den er fin med jer :)
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 13:43 #15
Jeg afstår fra points, ellers tak!
Avatar billede fennec Nybegynder
18. marts 2004 - 13:47 #16
så siger jeg da tak..
Avatar billede kagge Nybegynder
18. marts 2004 - 13:50 #17
selv tak.