Avatar billede clevzter Nybegynder
18. marts 2004 - 08:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SELECT nick FROM

$nick = mysql_query("SELECT nick FROM users WHERE id = '".$row["bruger"]."'");

echo $nick;

Kan man ik det?

Jeg får en udskrift der lyder "Resource id #31".
Jeg ville gerne ha haft væriden i feltet "nick"...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. marts 2004 - 08:04 #1
Prøv med følgende

$nick = mysql_result(mysql_query("SELECT nick FROM users WHERE id = '".$row["bruger"]."'"),0);

echo $nick;
Avatar billede clevzter Nybegynder
18. marts 2004 - 08:06 #2
Det virker perfekt!
Men... hvad er det helt præcist forskellen er?
Jeg forstår at man kører en result på queryen, men hvad med nullet til sidst?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. marts 2004 - 08:09 #3
Dit database udtræk bliver med lagt i et array, som kan indeholde flere elementer. Når du så bare vælger at udskrive $nick ved den jo ikke hvilket element den skal tage - selvom dit array i dette tilfælde kun indeholder ét.
Ved at tilføje Mysql_result og parameteren 0 - fortæller du at den skal lægge det første element i dit array over i variblen $nick.
Avatar billede clevzter Nybegynder
18. marts 2004 - 08:10 #4
Det kan du jo have ret i...

Tusind tak for hjælpen! Og fortsat god dag.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. marts 2004 - 08:11 #5
Kan ikek lige komme ind, men du kan på www.php.net søge efter mysql_result og læse mere.

Tak i lige måde!