Avatar billede crapman Nybegynder
18. marts 2004 - 07:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Inner joins og count

Hejsa, jeg har en tabel med billeder og en tabel med poster som indeholder information om et billed-id og et bruger-id. Systemet er lavet sådan, at en bruger kan vælge at sætte et billede på sin favoritliste, og derved oprettes der en post i favorittabel (indeholdende brugerens id og id'et på det billede han har valgt)... Selve "billeder"-tabellen indeholder self. filinformationer og et unikt id for hvert billede.

Tabel: "Billeder"
ID | FILNAVN | VISNINGER |ect...

Tabel: "Favoritter"
ID | bruger (int)| billede (int)

Nu vil jeg så have en funktion, der viser de 10 billeder som der er flest der har på sin favoritliste...

HVORDAN??

Har en ide om at det skal gøres med en inner join, som laver en count i favorittabellen, men kan ikke lige gennemskue det....
Avatar billede crapman Nybegynder
18. marts 2004 - 08:59 #1
Fandt selv svaret..... længere historie, kontakt mig hvis I vil vide mere...
Avatar billede benjaminr Nybegynder
18. marts 2004 - 10:11 #2
Godt han har mig...