Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
17. marts 2004 - 22:52 Der er 1 løsning

Borland C++ builder image-objekt

I Borland C++ builder vil jeg gerne kunne skrive værdier ind på billedet i bestemte pixel-positioner i det indbyggede image-objekt, nogen der kan hjælpe med det??
Avatar billede webshortcut Nybegynder
18. marts 2004 - 21:27 #1
Jeg ved ikke om jeg har forstået dig korrekt men

For at skifte farve på den enkelte pixel, kan du gøre således
Image1->Canvas->Pixels[x][y] = clRed // farver pixel på (x,y) koordinat rød

Hvis det er for at du vil skrive tekst kan du gøre således
Image1->Canvas->TextOut(X, Y, "Tekst"); // skriver Tekst på x,y koordinat