Avatar billede tonnilerche Nybegynder
17. marts 2004 - 18:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

virus over msn ?

hey...

kan man blive inficeret med virus over msn?

altså foruden hvis vedkommende sender en fil til en.

men kan man blive inficeret over en normal samtale ?

gerne lidt teknisk, istedet for et enkelt svar ala: JA!
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. marts 2004 - 18:56 #1
Prøv at lave en søgning på MSN på denne side: http://securitytracker.com/

Der er fundet en del huller gennem tidens løb..
Avatar billede adh88 Nybegynder
18. marts 2004 - 14:22 #2
Ofte på messenger får man beskeder fra andre, hvor der står noget med "Du skal logge af Messenger fra kl 19-20 da "X" vil sende en virus via messenger på det tidspunkt." Men mange af disse er HOAX'er. Læse hvad HOAX er her: http://vil.mcafee.com/hoax.asp
HOAX er virusmeldinger, som denne Messenger-besked, som er falske! Jeg kan ikke give et  konkret svar på om man kan blive inficeret via Messenger, men jeg vil ikke påstå det!
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
18. marts 2004 - 21:23 #3
ok... er nemlig heller ikke sikker...

adh88 får points, da squashguy bare smed et link som egentligt ikke førte til noget konkret svar...
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. marts 2004 - 22:12 #4
ikke førte til noget konkret svar?

på listen hos securitytracker kan du se nogle af alle de huller som er fundet i msn.. så svaret er klart ja. Hvis du bruger internetsoftware med sikkerhedshuller, så er muligheden altid til stede..
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. marts 2004 - 22:14 #5
lige som alle de huller der er fundet i Internet Explorer. Bare det, at du besøger en hjemmeside, kan betyde virusinfection..