Avatar billede avest Nybegynder
17. marts 2004 - 15:22 Der er 3 kommentarer

Checke om felt er ændret

Jeg vil gerne holde øje med om et bestemt felt bliver ændret. Jeg troede jeg kunne sammenlige FrontEnd med BackEnd før dokumentet blev gemt. Men det lader til at dokumentets felter bliver opdateret før QuerySave køres. Hvordan gør man så ??

Sub Querysave(Source As Notesuidocument, Continue As Variant)
    Dim doc As notesdocument
    Dim UIstopdato As String
    UIstopdato = source.fieldgettext("stopdato")
    BackEndStopdato = source.document.stopdato(0)
    If UIstopdato <> BackEndStopdato Then
        Msgbox "Dato ændret"
    End If
End Sub
17. marts 2004 - 17:16 #1
Her er en måde at gøre det på:
1. Erklær en variabel under Globals på formen, f.eks. varStopdato
2. Initier den i Postopen, f.eks.:
varStopdato = source.FieldGetText("stopdato")
3. Ved querysave kan du nu sammenligne med varStopdato
Avatar billede avest Nybegynder
18. marts 2004 - 08:28 #2
Det forsøger jeg lige.

Men er der nogen som har en kort forklaring på fænomenet ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
18. marts 2004 - 14:11 #3
I bunden af din form lægger du et computet felt (stopdatoprev) som indeholder feltnavnet stopdato og feltet er skjult for notes.

Dernæst kan du i din QuerySave teste på feltet ved

If source.fieldgettext("stopdato") <> source.fieldgettext("stopdatoprev") Then
    Msgbox "Dato ændret"
End If