Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 13:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WebControls.Button opfører sig mærkeligt

jeg har en asp.net side med en WebControls.Button minKnap. I codebehind klassen har den en
minKnap_Click(object sender, System.EventArgs e) metode, og det er fint. Men når jeg opdaterer siden (trykker reload) bliver minKnap_Click-metoden kørt? jeg er fuld af undren...
Avatar billede jaffafo Nybegynder
17. marts 2004 - 13:28 #1
vis noget kode... :)
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 13:35 #2
i .aspx filen:
<asp:Button id="SubmitReportBug" runat="server" Text="Report a bug"></asp:Button>

fra den click metode:
det bliver jo en anelse uoverskueligt ud af den sammenhæng...  :-)
private void SubmitReportBug_Click(object sender, System.EventArgs e)//ServerClick
{

    string filename = "";
    bool success = false;
    FileStream fs = null;

    try
    {
        int bugTypeID = DropDownListChooseBugType.SelectedIndex + 1;
        int projectID = DropDownListChooseProject.SelectedIndex + 1;

        filename = FileAttach.PostedFile.FileName;

            if (filename.Equals(""))
            {
                success = cc.addBug(bugTypeID,TEXTAREABugDescription.Value,projectID,1,null);

                NewBugMail bugmail = new NewBugMail(LabelName.Text,DropDownListChooseProject.SelectedValue,TEXTAREABugDescription.Value);

            }
            else
            {
                FileInfo fi = new FileInfo(filename);
                fs = fi.OpenRead();
                BinaryReader br = new BinaryReader (fs);

                long attLength = fi.Length;

                byte [][] att = new byte [1][];
                att [0] = br.ReadBytes((int)attLength);

                success = cc.addBug(bugTypeID,TEXTAREABugDescription.Value,projectID,1,att);
            }

                setTEXTAREA();
                FileNotFoundLabel.Text = "";

            }
            catch (FileNotFoundException)
            {
                FileNotFoundLabel.Text = "The specified file was not found on your computer.";
            }
            catch (DirectoryNotFoundException)//bliver kastet hvis der tilføjes en fil fra et virtuelt drev
            {
                FileNotFoundLabel.Text = "The file was not found. If you tried to attach a file from a vituel path, please copy the file to your c drive, and attach again.";
            }
            catch(UnauthorizedAccessException)
            {
                FileNotFoundLabel.Text = "The file could not be attached. Are you authorized to open this file?";
            }
            finally
            {
                if(fs!=null)
                    fs.Close();
            }

            if (success)
            {
                LabelSuccessMessage.Text = "Thank you. The bug has been successfully reported.";
                setTEXTAREA();//vist ikke nødvendig?test..
            }
            else
            {
                LabelSuccessMessage.Text = "Sorry, the bug was not reported.";
            }

        }//end method
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 13:47 #3
har i desperation prøvet at lave knappen om til en HtmlControls.HtmlInputButton med samme resultat. hva søren kan man gøre..
Avatar billede burningice Nybegynder
17. marts 2004 - 13:49 #4
linebille>> er det når du har klikket på knappen en gang, og så refresher siden med F5, at dens click-event bliver udført igen?
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 13:53 #5
ja det er - dvs jeg får en meddelelse 'at siden kan ikke opdateres uden at sende oplysningerne igen..så trykker jeg 'ok' og så bliver click-event'en udført igen. har prøvet lidt forskelligt for at få "clearet" knappen, men kan ikke finde nogen metoder til dette - og ved ikke om det er det rigtige at gøre?
Avatar billede mmp Nybegynder
17. marts 2004 - 14:03 #6
Hvis knappens hændelse kun må "køres" en gang på serveren ved Load, så kan du hindre at den kører igen ved at pakke koden ind i if(!IsPostBack){.....minKnap_Click hændelseskode...}
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 14:06 #7
ja men den skal køres hver gang der bliver trykket på den.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. marts 2004 - 14:44 #8
du er ikke den første der er irreteret over det.. men hvis man sætter sig ind i hvordan at asp.net og postback er bygget op, så giver det hele lidt mere mening

prøv at se: http://www.eksperten.dk/spm/476569
Avatar billede jaffafo Nybegynder
17. marts 2004 - 14:51 #9
linebille:

Gør som cyberfessor har svaret i det link han har smidt..  det løset det så godt som det nu engang kan løses.. :)
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 14:52 #10
tak
men kan det virkli passe..er der ikke en anden udvej, end at kalde Response.Redirect() i metoden?
Avatar billede jaffafo Nybegynder
17. marts 2004 - 14:56 #11
Muligvis eksisterer der en eller anden funktion der løser problemet, men den kender jeg hvertfald ikke...
Avatar billede linebille Nybegynder
17. marts 2004 - 14:58 #12
cyberfessor du sku jo ha nogen point - det var en stor hjælp, så post et svar :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
17. marts 2004 - 18:01 #13
svar :)