Avatar billede nesredep Nybegynder
16. marts 2004 - 21:46 Der er 3 kommentarer

Tidsbestemt udtræk for dags dato

Hejsa.. jeg sidder her med et problem jeg ikke helt kan forstå.

Jeg har en mysql database hvor jeg har en masse entries med datoer sat ind med funktionen time()

problemet er at jeg vil nu kun trække entries ud hvor datoen (udfra det timestamp sat ind med time();) er dags dato..

hvordan får jeg kringlet den? .. synes ikke rigtigt jeg kan få det til at spille.
Avatar billede danino Nybegynder
16. marts 2004 - 22:23 #1
SELECT something FROM tbl_name WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(date_col) <= 1
hvor date_col er den kolonne med din tid i...
Fundet her:
http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html
Avatar billede nesredep Nybegynder
16. marts 2004 - 23:11 #2
hm, kan stadig ikke få det til at virke :/

den hiver fint alle værdier ud hvis jeg bruger flg:

$sql = mysql_query("select * from onl_wall order by `dato` ASC");

men hvis jeg så ændrer det til:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM onl_wall WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(dato) <= 1");

så sker der ingenting.. og jeg VED der er entries som er sat ind i dag i databasen..

men den mysql funktion kan vel ikke bruges sammen med time() som er den værdi der er sat ind i dato-feltet? ..

hm :/
Avatar billede detox Nybegynder
17. marts 2004 - 01:24 #3
SELECT * FROM tabel WHERE TO_DAYS(NOW())=TO_DAYS(FROM_UNIXTIME(dato_felt))