Avatar billede milla Nybegynder
16. marts 2004 - 14:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genstart af swing applikation

Jeg har brug for at genstarte en swing applikation, er der nogen der har en ide til hvordan det gøres? Den køres i jar fil.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 09:39 #1
Du skal vel bare kalde main-metoden igen, så starter programmet vel op forfra?
Avatar billede milla Nybegynder
17. marts 2004 - 09:40 #2
det skal ske automatisk
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 09:41 #3
der er aldrig noget som sker automatisk, uden brugerinteraktion?
Avatar billede milla Nybegynder
17. marts 2004 - 10:35 #4
Jeg laver en opdatering af programmet, der kræver en genstart. Jeg vil gerne prompte brugeren og fortælle brugeren at programmet skal genstartes. Når brugeren klikker på ok, lukker jeg programmet og så skal han selv klikke på ikonet igen for at starte op. Kan denne procedure ikke automatiseres?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 10:38 #5
Jo, dispose din JFrame, og så kalder du

public static void main(String[] args) ...., som jeg sagde til at starte med :-)
Avatar billede milla Nybegynder
17. marts 2004 - 10:39 #6
Kalder jeg min main indefra main eller hvordan gør jeg rent praktisk?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 10:41 #7
ja, du finder bare den klasse som du startede programmet med, og så kalder du metoden på denne, f.eks. hvis den klasse du startede din applikation med hed MinStartKlasse, så kan du blot kalde denne med:

String[] args = null;
MinStartKlasse.main(args);
Avatar billede milla Nybegynder
17. marts 2004 - 10:42 #8
He he, man lærer noget nyt hver dag. Jeg prøver sgu lige.......
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 10:42 #9
jow jow :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 10:50 #10
Takker for point :-)
Avatar billede milla Nybegynder
17. marts 2004 - 10:51 #11
Det virker perfekt, takker