Avatar billede herch Nybegynder
16. marts 2004 - 09:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sendkeys slår ikke igennem

Jeg har oprettet et icon i værktøjslinien, som skal styre, at et dokument undskrives som duplex print, jeg har bygget nogle sendkeys-instrukser, som bliver aktiveret.
Den foretager følgenden:
For at styre printerdriver - går den ind i "Egenskaber" i Ctrl-P, og springer ned til duplex-funktionen og ændrer printet til duplex.
Men efter denne udskrivning, forsætter mine sendkeys-instrukser, for at rette tilbage til "None" altså normal udskrivning, for ellers vil alt andet også blive udskrevet som duplex.
Den første del fungerer fint, men når jeg står i duplex-funktionen, og bruger  '  SendKeys "{UP}"  ', for at rette til "None" slår den ikke igennem. Den går bare ned i stedet for, har nogen en god forklaring/ide til styring af dette?
Avatar billede rvm Nybegynder
16. marts 2004 - 20:55 #1
For at bruge den metode du vælger bliver du nød til at skrive ud en ekstra gang, da fluebenet i først bliver fjernet fra Duplex, når du trykker OK - altså skriver ud igen.
Avatar billede rvm Nybegynder
16. marts 2004 - 20:58 #2
Prøv denne løsning til sidst i den kode:

Application.PrintOut, pages:="0", ManualDuplexPrint:=True
Avatar billede rvm Nybegynder
18. maj 2004 - 08:46 #3
Kunne du bruge mit forslag?
Avatar billede herch Nybegynder
18. maj 2004 - 09:14 #4
Nej desværre - men ellers tak, det der skulle til var, at jeg placerede
    DoEvents
ind imellem, så systemet kunne nå at afslutte hver opgave, før næste starter.
F.eks. til Lexmark 616 Laserprinter, kan man oprette følgende modul, som gør at man kan udskrive dokumentet som duplex.
Public Sub Duplex()
    SendKeys "%FU"
    SendKeys "%E"
    SendKeys "{Tab 5}"
    SendKeys "{DOWN}"
    SendKeys "{Tab 3}"
    SendKeys "{Enter}"
    SendKeys "{Esc}", True
    DoEvents
    ActiveDocument.PrintOut False
    DoEvents
    SendKeys "%FU"
    SendKeys "%E"
    SendKeys "{Tab 5}"
    SendKeys "{UP}"
    SendKeys "{Tab 3}"
    SendKeys "{Enter}"
    SendKeys "{Esc}", True
    DoEvents
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:02 #5
Hej Herch - lukker du spørgsmålet - giv bare pointene til dig selv :-)