Avatar billede superole Nybegynder
03. februar 2001 - 23:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få dette \"update\" til at virke

Jeg her følgende kode til at opdatere bruger indstillinger i en database, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg vil geren have koden gennemgået, og rettet for de fejl, som der er, så jeg lige kan klippe det ind i min hjemmeside.

--------------------------------------------
<form method=\"POST\" action=\"ret.asp?mode=gemdata\">
  <table>
<td width=\"36%\"><font size=\"2\"><b>Brugernavn:</b></font></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><%=rs(\"username\")%></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Kodeord:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"password\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Kodeord igen:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"password\" name=\"password2\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"password\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Har du e-mail:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"email_status\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option>Ja</option>
                        <option selected>Nej</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">E-mail adresse:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"email\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Telefon:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"telefon\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"telefon\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Gren:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"Gren\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option>Mikro</option>
                        <option selected>Mini</option>
                        <option>Junior</option>
                        <option>Troppen</option>
                        <option>Senior</option>
                        <option>Ungdomsrep.</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Medlemnr:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"medlemnr\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"medlemnr\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Startbillede:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"op_billed\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option selected>Sejs Logo</option>
                        <option>DDS Lilje</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
                    <td width=\"64%\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\">&nbsp;</td>
                    <td width=\"64%\"><input type=\"submit\" value=\"Ret indstillinger\" name=\"B1\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\"></td>
                  </tr>
            </form>
            <%
Conn.Close
Set Conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
End If

mode = request(\"mode\")
if mode=\"gemdata\" then
if Session(\"userID\") = \"\" Then
response.redirect (\"login.asp\")
END IF
if Session(\"userID\") <> \"\" then

str_password = replace(request.form(\"password\"),\"\'\",\"\'\'\")
str_password2 = replace(request.form(\"password2\"),\"\'\",\"\'\'\")

If str_password <> str_password2 Then

response.write \"<center><b>Du har ikke angivet 2 ens passwords.</b></center>\"
else

FUNCTION fixQuotes( theString )
    fixQuotes = Replace( theString, \"\'\", \"\'\'\" )
END FUNCTION

email_status = Request.Form( \"email_status\" )
Email = Request.Form( \"email\" )
telefon = Request.Form( \"telefon\" )
if telefon = \"\" then telefon = 0
gren = Request.Form( \"gren\" )
medlemnr = Request.Form( \"medlemnr\" )
op_billed = Request.Form( \"op_billed\" )

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"sejs.mdb\")
SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW adgangskoder SET username = \'\" & session(\"user-name\")  &\"\', email_status = \'\" & fixQuotes(email_status)  & \"\', password = \'\" &  (str_password) & \"\', Email=\" &  fixQuotes(Email) & \",  telefon=\" & fixQuotes(telefon) & \", gren =\'\" &  fixQuotes(gren) & \", op_billed =\'\" &  fixQuotes(op_billed) & \"\', medlemnr=\'\" &  fixQuotes(medlemnr) &  \"\'  WHERE userid = \" & session(\"userID\")

\'response.write sqlstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

Session(\"user-password\")= request.form(\"password\")

Conn.Close
Set Conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

response.write(\"<center><br><br>Dine indstillinger er nu opdateret...<br><br></center>\")
End If
%>
  </form>
Avatar billede jespernaur Nybegynder
04. februar 2001 - 00:11 #1
Hvad er det mere konkret, der ikke virker?
Avatar billede superole Nybegynder
04. februar 2001 - 00:28 #2
Når jeg vil opdatere noget skriver den:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket \"email@email.dk\".

/spejder2/ret.asp, linje 230
Avatar billede seider Nybegynder
04. februar 2001 - 04:27 #3
hvad format gemmer du Email\'en i ?
Avatar billede superole Nybegynder
04. februar 2001 - 10:56 #4
hvis det er i access du merner, så er det et tekst felt.....
Avatar billede sbarnney Nybegynder
04. februar 2001 - 11:54 #5
Det er tilsyneladen i din SQLstmt den er gal, jeg går ud fra det er en lang linie.

Jeg har prøvet at lave dette, håber det virker.

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCT ROW adgangskoder SET\"
SQLstmt + SQLstmt & \" username = \'\" & session(\"user-name\") & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" email_status = \'\" & fixQuotes(email_status)  & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" password = \'\" &  (str_password) & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" Email= \'\" &  fixQuotes(Email) & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" telefon=\" & fixQuotes(telefon) & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" gren =\'\" &  fixQuotes(gren) & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" op_billed =\'\" &  fixQuotes(op_billed) & \"\' AND\"
SQLstmt + SQLstmt & \" medlemnr=\'\" &  fixQuotes(medlemnr) &  \"\' WHERE\"
SQLstmt + SQLstmt & \" userid = \" & session(\"userID\")

Stig
Avatar billede superole Nybegynder
04. februar 2001 - 12:35 #6
Så får jeg denne meddelse:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl \'800a000d\'
Typerne passer ikke sammen: \'SQLstmt\'
Avatar billede sbarnney Nybegynder
04. februar 2001 - 12:41 #7
Hej superole - Sæt \"\" på dem alle f.eks. (email) til (\"email\")

Stig
Avatar billede superole Nybegynder
04. februar 2001 - 17:08 #8
Her nu prøvet med \"\" om det giver følgende:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl \'800a000d\'
Typerne passer ikke sammen: \'SQLstmt\'

/spejder2/ret.asp, linje 228

i linje 228 står der:
SQLstmt + SQLstmt & \" username = \'\" & session(\"user-name\") & \"\' AND\"

Hvis der e rnogen der kan lave et andet script til mig, som kan det samme men er lettere at rette i, er det fint med mig
Avatar billede sbarnney Nybegynder
04. februar 2001 - 17:33 #9
Hej superole

Læg dine filer + database heri så vil jeg meget gerne kigge på det.

ftp://eks:pert@212.10.34.90

Stig
Avatar billede superole Nybegynder
04. februar 2001 - 19:30 #10
Ok filen hedder eks.zip
Avatar billede sbarnney Nybegynder
04. februar 2001 - 20:32 #11
Hej superole - Her er siden. Jet har rettet dit/mit update, samt sat value på dine selections. Så at når der skydes ned i databasen kommer der en værdi med.

<%
Response.Buffer = True
%>
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"grafik.css\">
</head>

<body bgcolor=\"#C9D9E1\">

<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"1\" width=\"88%\" bordercolor=\"#000000\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td width=\"88%\" valign=\"top\">
        <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
          <tr>
            <td width=\"100%\">
              <p align=\"center\"><b><font size=\"4\" color=\"#729BAF\">Ret
              oplysninger</font></b></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width=\"100%\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
          </tr>
          <tr>
          <%
mode = request(\"mode\")
if mode=\"\" then
if Session(\"userID\") <> \"\" then
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"sejs.mdb\")

SQLstmt = \"SELECT * FROM adgangskoder WHERE userid = \" & session(\"userID\")

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
  %>
            <td width=\"100%\">
              <p align=\"center\"><font size=\"2\">Indstillinger for: <%=rs(\"realname\")%></font></td>
          </tr>
        </center>
        <tr>
          <td width=\"100%\">
            <p align=\"left\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
        </tr>
        <center>
        <tr>
          <td width=\"100%\">
            <form method=\"POST\" action=\"ret.asp?mode=gemdata\">
              <div align=\"center\">
                <center>
                <table border=\"1\" width=\"72%\" bordercolor=\"#729BAF\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><font size=\"2\"><b>Brugernavn:</b></font></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><%=rs(\"username\")%></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Kodeord:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"password\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Kodeord igen:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"password\" name=\"password2\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"password\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Har du e-mail:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"email_status\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option value=\"ja\">Ja</option>
                        <option value=\"nej\">Nej</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">E-mail adresse:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"email\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Telefon:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"telefon\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"telefon\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Gren:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"Gren\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option value=\"mikro\">Mikro</option>
                        <option value=\"mini\">Mini</option>
                        <option value=\"junior\">Junior</option>
                        <option value=\"troppen\">Troppen</option>
                        <option value=\"senior\">Senior</option>
                        <option value=\"ungdomsrep\">Ungdomsrep.</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Medlemnr:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><font size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"medlemnr\" size=\"20\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\" value=\"<%=rs(\"medlemnr\")%>\"></font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><b><font size=\"2\">Startbillede:</font></b></td>
                    <td width=\"64%\"><select size=\"1\" name=\"op_billed\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\">
                        <option selected>Sejs Logo</option>
                        <option>DDS Lilje</option>
                      </select></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
                    <td width=\"64%\"><font color=\"#C9D9E1\" size=\"1\">.</font></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width=\"36%\">&nbsp;</td>
                    <td width=\"64%\"><input type=\"submit\" value=\"Ret indstillinger\" name=\"B1\" style=\"font-family: Tahoma; color: #FFFFFF; font-size: 10 pt; font-weight: bold; background-color: #729BAF; border-style: double; border-color: #C9D9E1\"></td>
                  </tr>
                  </table>
                </center>
              </div>
            </form>
            <%
Conn.Close
Set Conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
End If

mode = request(\"mode\")
if mode=\"gemdata\" then
if Session(\"userID\") = \"\" Then
response.redirect (\"login.asp\")
END IF
if Session(\"userID\") <> \"\" then

str_password = replace(request.form(\"password\"),\"\'\",\"\'\'\")
str_password2 = replace(request.form(\"password2\"),\"\'\",\"\'\'\")

If str_password <> str_password2 Then

response.write \"<center><b>Du har ikke angivet 2 ens passwords.</b></center>\"
else

FUNCTION fixQuotes( theString )
    fixQuotes = Replace( theString, \"\'\", \"\'\'\" )
END FUNCTION

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"sejs.mdb\")
SQLstr = \"SELECT * FROM adgangskoder WHERE userid = \" & session(\"userID\")

RS.Open SQLstr, Conn, 3, 3
if (not RS.EOF) and (not RS.BOF) then
  RS(\"username\")          = request.form(\"username\")
  RS(\"email_status\")      = request.form(\"email-status\")
  RS(\"password\")        = request.form(\"password\")
  RS(\"email\")            = request.form(\"email\")
  RS(\"telefon\")        = request.form(\"telefon\")
  RS(\"gren\")              = request.form(\"gren\")
  RS(\"op_billed\")      = request.form(\"op_billed\")
  RS(\"medlemnr\")      = request.form(\"medlemnr\")
  RS.Update
end if

RS.Close
set RS = Nothing
conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstr = nothing

response.write(\"<center><br><br>Dine indstillinger er nu opdateret...<br><br></center>\")
End If
%>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"100%\"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"100%\"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"100%\"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"100%\"></td>
        </tr>
        </table>
        <p>&nbsp;</center></td>
  </tr>
  </table>
</div>
</body>
</html>

Da jeg lavede dette, slog jeg alt med password fra.

Stig

Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2001 - 21:02 #12
Prøv denne SQL:

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW adgangskoder SET username = \'\" & session(\"user-name\")  &\"\', email_status = \'\" & fixQuotes(email_status)  & \"\', password = \'\" &  (str_password) & \"\', Email=\'\" &  fixQuotes(Email) & \"\',  telefon=\" & fixQuotes(telefon) & \", gren =\'\" &  fixQuotes(gren) & \", op_billed =\'\" &  fixQuotes(op_billed) & \"\', medlemnr=\" &  fixQuotes(medlemnr) &  \"  WHERE userid = \" & session(\"userID\")
Avatar billede superole Nybegynder
07. februar 2001 - 19:18 #13
>>sbarnney

Det virkede fint, bortset fra at denne linie skal slettes, da den ellers sletter ens username i databasen, da man ikke kan rette det:
RS(\"username\")          = request.form(\"username\")