Avatar billede digginet Nybegynder
15. marts 2004 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min side er ikke længere blandt de første i Google

Min webside: www.digginet.dk var som resultat af en søgemaskineoptimering ved årsskiftet altid blandt de første søgeresultater på Google. Jeg har gjort et rigtigt stort stykke arbejde og var meget glad for at se at det bar frugt.

Nu er websitet imidlertid pludselig ikke længere blandt de første. Desuden har jeg i lang tid haft en PageRank på Googles Taskbar på 0 på forsiden, men den er pludselig skiftet til 2.

1. Hvad skal jeg gøre for igen at komme op på side et af søgeresultaterne.

2. Hvad skal jeg gøre for at få en højere PageRank?

3. Jeg har læst mange artikler om at man skal fokusere på indhold og linksamarbejde etc. Også "bufferzones" her på Eksperten.dk. Så jeg er ikke interesseret i et svar om at jeg skal læse dem.

Webadressen er: www.digginet.dk
15. marts 2004 - 14:32 #1
Det/de søgeord man vil findes ved, skal bare nævnes vildt mange gange på index-siden, så kommer man i hvertfald rimelig højt op på siden, nå der søges på ordet.

Jeg ved godt at det lyder lidt åndsvagt, men det virker for mig.
Avatar billede digginet Nybegynder
15. marts 2004 - 14:41 #2
Det har jeg sådan set allerede gjort, det der måske er sket er at Google har ændret sine algoritmer for nyligt. Jeg har hørt at de har ændret dem 4-5 gange siden November. Det er vist noget med at de skulle sikre sig en masse salg af adwords inden de blev børsnoteret.

Det var kort sagt ikke det var jeg søgte...
Avatar billede moskjaer Nybegynder
15. marts 2004 - 15:28 #3
Hvilke søgeord var/er siden optimeret til (udover givetvis bredbånd)?
Avatar billede digginet Nybegynder
15. marts 2004 - 16:46 #4
Hovedsagligt "Bredbånd, boligforening, bolignet, andelsforening, priser, tv, ejendom, forening".
Avatar billede digginet Nybegynder
15. marts 2004 - 16:48 #5
Bredbånd, boligforening, internet, bolignet, andelsforening, priser
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2004 - 21:59 #6
1. Du skal lave specielle hall/doorway sider optimeret til hvert enkelt ord. Når disse sider er indexiseret, skal du analysere de sider der ligger bedre end dem, og så forsøge at gøre det lidt bedre end dem. Hallway delen består at at gennemlinke dit site som beskrevet i mine artikler.

2. Links links og atter links. PageRank forbedres kun ved at få mange eksterne links