Avatar billede julebetty Nybegynder
15. marts 2004 - 07:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farvekode skal laves om til et baggrundsbillede

Jeg har et HTML omkodningsspørgsmål.

Jeg er ved at lave nye baggrundsfarver på min hjemmeside's menu.

I den gamle udgave har baggrundsfarven været en farvekode

Men nu er baggrundsfarven ikke længere blot en farve men et billede som skal være side om side.

Hvordan kan jeg ændre det så links kommandoerne mv. i den skrevne HTML forbliver uændret.

Her er min HTML kode:

<STYLE>
A:link,A:visited    { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #000000; text-decoration: none }
A:hover  { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #0000CC; text-decoration: underline }
body,table{ font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #0000CC; text-decoration: none }
</STYLE>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. marts 2004 - 07:49 #1
<STYLE>
A:link,A:visited    { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #000000; text-decoration: none }
A:hover  { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #0000CC; text-decoration: underline }
body,table{ font-family: Verdana; font-size: 10pt; background-image:url(billede.jpg); text-decoration: none }
</STYLE>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. marts 2004 - 07:52 #2
I ovenstående bruger du et baggrundsbillede der hedder billede.jpg - det kan du selvfølgelig selv rette. For at undgå at dit baggrundsbillede gentages, kan du bruge:

<STYLE>
A:link,A:visited    { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #000000; text-decoration: none }
A:hover  { font-family: Verdana; font-size: 10pt; color: #0000CC; text-decoration: underline }
body,table{ font-family: Verdana; font-size: 10pt; background-image:url(billede.jpg); background-repeat:no-repeat;  text-decoration: none }
</STYLE>
Avatar billede julebetty Nybegynder
15. marts 2004 - 07:59 #3
Virker, tusind tak for hjælpen