Avatar billede anakin_solo Nybegynder
14. marts 2004 - 23:59 Der er 9 kommentarer

Probs med Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B mini adapter

ARgh argh argh... Jeg har anskaffet mig en fujitsu-siemens laptop med WLAN, og det er jo fedt, men hver gang jeg kommer forbi et hotspot, hopper min forbindelse af og på konstant. Hvilket er meget irriterende. Idag prøvede jeg sammen med en kammerat, der havde sin lap, med det samme kort (også på centriono processor), og hans virkede fint. Inde på intels side står der at det kan være fordi hotspots'ene ikke kan lide at strømstyrken varierer, og det kan hjælpe at give den fuld spade hele tiden. Men det gør det bare ikke. Jeg sætter den til fuld strøm i detder latterlige intelprogram PROset, og prøver også via kontrolpanelet, men det dur ikke. Mine drivere er ikke så nye som min kammerats, så det ville være indlysende at prøve at opdatere dem. Men intel har dem ikke liggende (kan i hvert fald ikke finde dem), de henviser til producenten af ens laptop, og fujitsu har ikke nyere drivere. Skal jeg ud og investere i et eksternt Wlan kort eller hvad? er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? Der står også noget om konflikt med bluetooth, men jeg har prøvet at slå det fra. Nå jo, så fulgte der også et program med til lap'en der hedder "plugfree", som vidst også gerne vil prøve at styre wlanopsætningen lidt, men det program er jo KOMPLET latterligt, med åndsvage animationer og pis og papir. Håber der er noget af alt det information jeg har helt i hovedet på jer der kan bruges til at besvare mit spørgsmål! ;)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 12:12 #1
Hvis din kammerat har en laptop med samme wireless kort som du, dog kan jeg forstå på dig, at hans laptop er af andet mærke, hvorfor så ikke prøve at hente driverne fra din kammerats producent af hans laptop ??

/Martin
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
15. marts 2004 - 16:04 #2
Problemet er bare at deder forskellige laptop-producent-drivere ofte er integreret med alt muligt andet pis som præcis deres lap skal bruge for at virke. Og det vil konflikte med min lap. Det er detder med åndsvage pakkeløsninger... ARghagrghargh
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 18:01 #3
Men spm. er, har du prøvet det ?? Det kan jo være, at det virker ??

Du kan jo altid afinstallere skidtet igen, hvis det ikke fungerer.

/Martin
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. marts 2004 - 19:56 #4
Well, nu fandt jeg faktisk nogle nyere drivere på fujitsu-siemens' egen hjemmeside (som er producenten af min lap), de hjalp ikke, men det hjalp af en eller anden grund at starte et andet program som er lavet af Fujitsu-siemens, nemlig et de kalder "plugfree", som er verdens værste gang lort... Men jeg har kun prøvet på et bestemt wlan endnu, så jeg er ikke overbevist. Til gengæld er Netstumbler holdt op med at virke... Programmet lukker af sig selv efter 1/10 sekund. Meget underligt... Og stadig frustrerende...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 22:54 #5
Har du prøvet at reinstallere Netstumbler ??

/Martin
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. marts 2004 - 23:52 #6
yes martinowitz, sådan cirka 17 gange ;) ...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 12:43 #7
Damn :-(

Er det strengt nødvendigt for dig at bruge Netstumbler ??

/Martin
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
17. marts 2004 - 17:33 #8
well.. err, egentlig ikke, men det er bare så nemt og alligevel informativt. Og så søger det bedre end PROset og dåsens eget lort... Har du/i anbefalinger til programmer?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
18. marts 2004 - 10:08 #9
Hvor i verden bor du ?? Og har du prøvet med et andet wireless netkort ??

/Martin