Avatar billede deaz Nybegynder
14. marts 2004 - 12:43 Der er 2 kommentarer

Ingen lyd på Sony Hi8 Videocapture

Jeg har et gammelt Sony Videocam Hi8, hvor jeg gerne vil have spillet optagelserne over på computer og så brændt dem på DVD. Selve videocapturen går fint via Hvid, Rød og Gul og S-Video stikkene, men der kommer ingen lyd med på filmen.

Jeg har prøvet capture via Firewire-overførsel på et andet kamera, og der kommer lyd med uden problemer. Jeg bruger Windows Movie Maker og har et nVidia-kort og Realtek AC97 Audio.

Med venlig hilsen
deaz
Avatar billede henninga Novice
14. marts 2004 - 15:29 #1
Der må være en indstilling i MovieMaker hvor du bestemmer hvorhenne din lyd skal komme fra.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. marts 2004 - 08:25 #2
Åbn Lydindstillingerne (dobbeltklik på den lille højtaler ved uret i højre hjørne)
Vælg Indstillinger -> Egenskaber
Sæt prik i Indspilning
Tryk OK
(lyd INDgange vises)
Sæt kryds i Marker ved den lydindgang du bruger/vil optage fra