Avatar billede michael_c Nybegynder
14. marts 2004 - 01:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Globale variabler og php

Hvordan får jeg variabler til at virke over flere scripts, når jeg ikke bruger formler.
Jeg har f.eks. en tabel, med en række data, hvor jeg gerne vil kunne se indholdet af et felt, fra databasen, der ikke er med i rækkeoversigten. Her bruger jeg indexnr. fra databasen til at vælge den rigtige record ud og vise det givne felt.

Jeg tror problemet er at min udbyder har Register Globals off, hvilket jeg ikke har på min server. Jeg har i hvert fald normalt ingen problemer med at tilgå variabler fra et script til et andet, i de ting jeg kører på min egen server.

Har overvejet at lave en funktion med en række variabler, som jeg så kan tilgå ved at inkludere funktionen, men det virker lidt molboagtigt. Har forsøgt at deklare variablen med global, men det virker ikke!

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede googolplex Novice
14. marts 2004 - 01:22 #1
Hvis det er fordi din udbyder har register_globals off, så kig evt. her:

http://www.eksperten.dk/artikler/57
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:27 #2
Du kan hente dine variabler med

$_GET[navn] - hvis det er en url parameter
$_POST[navn] - hvis det er en parameter fra en form
$_COOKIE[navn] - hvis det er en cookie
osv.

$_GET[navn] fungere ligesom $navn
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:28 #3
Kontakt din udbyder og bed dem aktivere Globals :)

Det kan nemt tilrettes i php.ini filen
Avatar billede michael_c Nybegynder
14. marts 2004 - 02:34 #4
Jeg troede faktisk kun at $_GET kunne bruges i forbindelse med en form, men så blev jeg lidt klogere!
Tak for det