Avatar billede redondo Nybegynder
03. februar 2001 - 16:16 Der er 20 kommentarer

virus

hvadd er den værste virus man kan få
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. februar 2001 - 16:19 #1
CIH syntes jeg...
Avatar billede redondo Nybegynder
03. februar 2001 - 16:20 #2
hvad gør den
Avatar billede makse Nybegynder
03. februar 2001 - 16:52 #3
Rigtigt nok en slemmert. Se evt. en liste her: http://ca.com/virusinfo/encyclopedia

CIH (Also known as Win95.CIH, Spacefiller or Chernobyl)
There are 3 known variants of the CIH virus - all have the same payload but each is triggered on a different date/set of dates:
* Win95.CIH.1003 - Triggers on the 26th of April
* Win95.CIH.1010 - Triggers on the 26th of June
* Win95.CIH.1019 - Triggers on the 26th of every month
The CIH virus infects PE files only under Windows 95/98  i.e. it infects Windows 95/98-only executable files of the PE format, usually 32 bit executables with the .exe extension. (i.e. notepad.exe, explorer.exe, winword.exe etc).
The virus shows very few symptoms as it is clever in its ability to infect files without increasing their length. It may also cause system crashes, although since it is relatively bug free, the virus can spread and remain unnoticed for some time.
The virus has a nasty payload, consisting of 2 parts:
1) The virus tries to destroy the flash BIOS ROM  by reprogramming it with garbage. This does not always work.
2) The virus overwrites the contents of the hard disk with garbage, working through a number of sectors of each cylinder of the hard disk.
If the virus succeeds in reprogramming the flash BIOS ROM, there is no software remedy for it: your PC will no longer be bootable and the flash BIOS will need to be replaced or reprogrammed in a special EPROM programming device. Where the flash BIOS ROM is permanently attached to the motherboard, the entire motherboard will need replacing. The damage caused to the information on the hard disk is possibly recoverable by using data recovery services, and the success depends on the disk size, format, fragmentation etc.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. februar 2001 - 16:52 #4
Øv! 2 min for sent :)
Din info er dog en del bedre end hvad jeg havde...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2001 - 17:19 #5
Det værste er overhoved at få en virus, så skal man være sikker på, at man har en kvik virusscanner, som jeg har. Den gjorde det lige af med en her den anden dag, så den nåede kun til en fil på min maskine.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2001 - 17:20 #6
http://antivirus.cai.com/ En meget kvik scanner, som ikke overbelaste ens cpu, som andre dyere scannere gør det. ;o)
Avatar billede fcs Novice
04. februar 2001 - 12:34 #7
Personligt er jeg mest til programmet AVP fra Kaspersky Labs. Det er et suverænt AV-program, som ikke belaster CPU\'en. Men tilbage til spørgsmålet: Der er ikke en bestemt virus, som er den værste, det kommer an på situationen. Her kommer et par eksempler:

Et reklamebureau bliver angrebet af en Loveletter-variant og mister al sin grafik, som ligger på PC\'en, da den sletter alle JPG, MP3, etc. og erstatter dem med viruskode (og de har ikke lavet backup - dette skete rent faktisk!!). Se mere her: http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=VBS_LOVELETTER

En bruger, som anvender PC-bank er i princippet altid sårbar overfor en Trojansk hest, som f.eks den nye Darkftp-trojaner http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_DARKFTP

En privatbruger, som anvender en PC til almindelige formål ville bliver ret hårdt ramt af CIH (Chernobyl), som bliver nævnt ovenfor. Læs mere om CIH her: http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_CIH

Med venlig hilsen

Peter / FCS
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 14:50 #8
AVP koster også.
Avatar billede fcs Novice
04. februar 2001 - 18:54 #9
kharder>> Korrekt, men beskyttelsen er også bedre ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 22:26 #10
Det tror jeg ikke på, jeg mener at hvis du skal købe InoculateIT Personal Edition til forretnings brug, så mener jeg den er betydelig dyre end AVP
Avatar billede fcs Novice
05. februar 2001 - 12:46 #11
Msåke nok. Dette er vist egentligt lidt en \"religionsstrid\" - jeg har det godt med AVP og vil derfor gerne anbefale denne. Den \"vandt\" testen som virus112 afholdt (http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=26) og jeg har kun været enig med de resultater som kom frem i denne test. Jeg er udemærket klar over at andre personer foretrækker andre programmer og der er helt OK med mig! InnoculateIT klarer sig dog ikke særligt godt i denne test.

Jeg har selv lige testet AVX (som ironisk nok kan hentes fra http://www.avp.com, da det ikke er avp, men deres tidligere distributør der ejer domænet) og AVX skuffer mig gevaldigt. Jeg havde tre forskellige vira liggende på disketter og den fandt kun den ene af dem. Det er nok ikke lige det man kan kalde en videnskabelig test, men det er bevis nok for mig!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2001 - 00:23 #12
Tja det er ikke godt at vide, om AVP ville have opdaget det lille besøg, som jeg har haft.
Avatar billede fcs Novice
06. februar 2001 - 01:48 #13
Kharder>> Hvis det er Bymer du snakker om, så fanger AVP den. Jeg fik en diskette med wininit.exe fra mine svigerforældre for at teste den og den reagerede med det samme. Den kunne dog ikke repareres, men slettede hele filen.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2001 - 01:51 #14
Min blev rep, men den virker ikke ok bagefter
Avatar billede fcs Novice
06. februar 2001 - 01:52 #15
Så er det jo næsten ligemeget om den bliver repareret eller slettet :-(
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2001 - 07:00 #16
Jeps! det kan du have ret i, derfor geninstallerede jeg også.
Avatar billede fcs Novice
07. februar 2001 - 22:54 #17
redondo>> Har du fået svar på dit spørgsmål? Hjis ja, så accepter venligst det/de svar du kunne bruge. Hvis ikke, så uddyb venligst hvad du mangler at vide. Vi vil jo gerne hjælpe dig hvis du ikke har fået svar på det du spurgte om ;-)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2001 - 14:10 #18
Redondo>> Har du fået svar på dit spørgsmål eller har du brug for at vi uddyber vores svar mere?
Avatar billede fcs Novice
21. februar 2001 - 23:48 #19
Redondooooooooooooooo>> Har du fået svar på dit spørgsmål eller har du brug for at vi uddyber vores svar mere?
Avatar billede brixz Nybegynder
25. februar 2001 - 23:58 #20
Den værste virus der over hovedet er blevet lavet har mange navne og jeg kan da godt nævne et par af dem:
WINDOWS 98
WINDOWS 2000
WINDOWS NT
WINDOWS ME
WINDOWS 95
og i det hele taget WINDOWS.