Avatar billede jpst Nybegynder
13. marts 2004 - 21:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brænde en dvd

Hey jeg har en ehm.. dvd film som fylder ca. 7gb og vil gerne brænde den, men mine tomme dvd'er er kun på 4.7 gb..

Ville høre om nogen kendte en metode / programmer til at evt. splitte dvd'en ud på 2.

Jeg gider ikke rippe den, jeg vil gerne have menu, undertekster og hele svineriet med, hvis man altså kan det..

Takker på forhånd..

ps. luk nu med åndsvage kommentarer, kan du hjælpe så skriv, hvis du ik kan så smut. ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 21:47 #1
Du kan bruge DVD-shrink, den krymper din film, så du kan have den på én DVD. Og der er næsten ingen kvalitetstab, men det kan du selv vurdere.
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 21:51 #2
Du kan naturligvis også trække filmen ind uden at shrinke den og så dele den i to. Men så er jeg ikke sikker på, at din menu virker.
For at få hele filmen ind skal du gå i edit/preferences og angive, hvor stor DVD'en er.
Avatar billede jpst Nybegynder
13. marts 2004 - 21:54 #3
Ved du om jeg får menu og undertekster med hvis jeg bruger DVD-Shrink? Kom med et svar så jeg kan give point :)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 22:00 #4
Yes, du kan vælge fuldstændig det, du vil have med. Sprog, dts, ac3, undertekster, ekstramateriale, alt. Men jo mere du piller fra, desto bedre bliver kvaliteten på det efterfølgende. Den regner selv ud, hvor meget den skal shrinkes. Men kig på linket og læs lidt. Henninga har givet en rigtig fin beskrivelse af, hvad det er, den laver.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 22:01 #5
Men som sagt, hvis du vælger at dele den over to diske, er jeg ikke helt sikker på, om menuen så virker. Men prøv dig frem.
Avatar billede jpst Nybegynder
13. marts 2004 - 22:02 #6
Tusind tak for dit svar, lige hvad jeg manglede...
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 22:03 #7
Og tak for point:)
Du kan bare spørge her, hvis der er noget, du er i tvivl om.
Norbert :-)
Avatar billede cholm Nybegynder
31. marts 2004 - 14:45 #8
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm står der følgende:

"Jo højere procent du har under video kompression des bedre billede vil du få!"

Øhh - Er dette ikke lige modsat ? :-)

/cholm
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 14:51 #9
Det skal forstås på den måde, at det højeste er 100 pct. Hvis du brænder den til f.eks. 50 pct. vil du få et dårligere billede. For så får du kun 50 pct. af billedkvaliteten. Jo højere den er, desto bedre. 80 pct. af 100 pct. er hvad du får, hvis den f.eks. står på 80. Håber du forstår hvad jeg mener. :-)
Norbert.
Avatar billede cholm Nybegynder
31. marts 2004 - 14:56 #10
Det forstår jeg godt, men så burde feltet vel hedde "kvalitet".

I og med det hedder "Video compression" læser jeg det umiddelbart som om, at det bliver henholdsvist 50 og 80 % komprimeret. Jo mere komprimeret, jo dårligere vil det så blive...

Tak for dit input :-)

/cholm
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 14:58 #11
Jeg forstår dig udmærket godt. Jeg sad også første gang og syrede lidt over det, men efter at have prøvet programmet, fandt jeg ud af, at det var sådan det hang sammen. :-)
Norbert :-)
Avatar billede cholm Nybegynder
31. marts 2004 - 15:01 #12
OK - Tak for det...

/cholm
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 15:01 #13
Men man kan læse det på den måde, at den komprimerer det til f.eks. 50 pct. Det er nok sådan det skal forstås.