Avatar billede mortena Nybegynder
03. februar 2001 - 10:59 Der er 2 kommentarer

Java og MySQL

Jeg er rimelig ny udi MySQL, og jeg ved ikke om det er muligt at gemme Java-objekter i en MySQL-database.
Disse objekter skal saa kunne hentes af brugeren, som saa kan uploade dem igen i redigeret form. Han skal saaledes kunne starte et Java program paa sin egen computer med det hentede objekt.
Eksempel:
Bruger henter et fodboldholdsObjekt ned tilfoejer en ekstra spiller paa sin egen computer, og sender derefter objektet tilbage igen. Det nye hold overskriver saa derefter det gamle.
Er det overhovedet smart at lave det paa den maade?
Avatar billede codebase Praktikant
03. februar 2001 - 11:02 #1
er det ikke en upload funktion ???

-codebase

det der uploades, kunne reg. i en DB.
Avatar billede pstric Nybegynder
03. februar 2001 - 11:08 #2
Det vil nok være smartere hvis du begrænser dig til at gemme objekternes tilstand i en database. Hvis du f.eks. har en tabel med fodboldhold, hvor hvert hold har en ID, der gælder som nøgle for den pågældende tabel, Og du jså også har en tabel med spillere, hvor du bruger holdID\'en fra den anden tabel som fremmednøgle, så har du en udemærket master-detail relationship.

Det virker næsten på samme måde som du ville opbygge dine objekter. Klassen FodboldHold har en reference til en container (array, vector eller hvad du nu vælger), der indeholder referencer til de enkelte spillere.