12. marts 2004 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Splitte et worddokument

Er der nogen der kender til en metode hvorpå man kan splitte et worddokument op i mindre worddokumenter. Man skal kunne opdele dokumentet baseret på en bestemt typografi eller på nogle bestemte tegn der indgår i teksten?

Hvis der er noget software der kan det så send lige et link ellers forklar mig hvilket sprog det gøres i og hvordan?
12. marts 2004 - 15:23 #1
Kan word evt. selv finde ud af det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 16:02 #2
Mig bekendt kan dette kun gøres manuelt. men så svært er det da heller ikke.

Hvis du har anvendt typografier i hele dit dokument er det ret let at ændre formateringen af det enkelte dokument efter du har splittet det op
Avatar billede jkrons Professor
12. marts 2004 - 16:10 #3
Hvis der er systematik i opdelingen/måden der opdeles på, kan du lave en makro, der gør det for dig. Skal det kun ske en gang, er det nok nemmere at gøre manuelt. skal det ske mange gange ville jeg overveje makroen.
15. marts 2004 - 10:00 #4
jkrons> Det er et meget stort dokument jeg skal have lavet om til en masse små dokumenter, og du har sikkert ret i det med makroen. Du har ikke en idé om hvordan koden skal se ud hvis opdelingen er systematisk på den måde at en bestemt tekststreng/et kodeord skal sørge for opdelingen. Dvs. vi starter med at dele dokumentet op med ved at placerer kodeordet de steder i teksten hvor opdelingen skal ske. Derefter kører vi så makroen der søger for den fysiske adskillelse.
Avatar billede jkrons Professor
17. marts 2004 - 20:39 #5
UJeg har ikke afprøvet det, da jeg ikke lige nu har adgang til Word, men i pseudokode noget med:

Find ordet. Marker alt fra ordet og til toppen. Klip dette æk. Åbn et nyt dokument. Sæt det udklippede ind. Gem dokumentet. Luk det. Vend tilbage til det oprindelige dokument. Slet ordet. Gentag indtil ordet ikke længere findes i dokumentet.
18. marts 2004 - 14:25 #6
Tak for det! Det virker! Koden er ikke helt færdig! Det kan være jeg smider den ind senere!