Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. marts 2004 - 21:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro - newbi

Hej,

Jeg har set i WordPerfect at der hos et firma var en masse makroer.

Hvordan laves de i Word?

Fx en knap/funktion der altid indsætter en tabel på 3x6 med noget bestem tekst i, på et bestemt sted på siden hver gang???

Jeg vil gerne igang med makro - og vil strate med det overstående. Men hvor kan jeg ellers få hjælp til makro?
Avatar billede kol Nybegynder
11. marts 2004 - 21:59 #1
Prøv dig frem!
Du indspiller ret enkelt en makro således:
Funktioner > makro > indspil ny makro
Vælg om du vil have en knap eller en tastekombination til at aktivere din makro.
Luk dette vindue og du sen nu en lille "dims" som fortæller, at nu indspiller din makro alt, hvad du foretager dig på tastatur og med mus.
Når du er færdig, lukker du "dimsen" ved at klikke på firkantsymbolet.
Og nu kan du afspille din makro.
Hvis det ikke lykkes, så prøv igen. Det er ret enkelt 2. eller 3. gang.

Hilsen KOL
11. marts 2004 - 23:00 #2