Avatar billede bue Nybegynder
11. marts 2004 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webspeed + Netgear trådløs router

Hej. Hjælp. Jeg har et mega problem.
Jeg har købt en trådløs router (Netgear). Jeg kan bare ikke få lortet til at virke.
Min plan var at jeg ville have min stationære + min bærbare kørende på samme net. Men det synes helt umuligt. Nåe jeg har koblet routeren til mit kabelmodem kan jeg kun komme ind på netgear's indstillingsside (192.186.0.1) men jeg kan ikke forbinde til internettet og ej heller kan min bærbare. Hvad er problemet.

Her er hvad der står når jeg laver en ipconfig /all:
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hermodsgade
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-28-CF-6A
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 11. marts 2004 18:54:52
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 14. marts 2004 18:54:52

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig - for jeg er helt ude at skide, og tdc + netgear kan tilsyneladende ikke hjælpe mig.

Mvh
Bue
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 19:19 #1
du skal ind og register dig på webspeeds hjemmeside igen, når du har sat en router på! men når du er inde i konfigurationen af routeren, får den så en ip-adresse??
Avatar billede bue Nybegynder
11. marts 2004 - 19:20 #2
Nej den får ikke en ip.. og jeg kan ikke komme på webspeed hjemmeside.. kun netgear.
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 19:23 #3
humm så koble dig lige fra routeren igen! og sæt den direkte til modemmet!

også gør dette inden du lukker
start ->kør ->cmd ->ipconfig /release

sluk så router, modem og computerne, også start det i denne række følge modem, router også computer, men vent til der er kommet lys i alle lamper inden du tænder næste enhed! (du bruger det rigtige kabel mellem modem og router?)
Avatar billede bue Nybegynder
12. marts 2004 - 00:28 #4
Det har jeg prøvet det hjælper ikke noget. Og ja det er det rigtige kabel jeg bruger.
Kan det have noget med at gøre at jeg kun har en dynamisk ip, eller at ip-routing ikke er aktiveret når man kigger under ipconfig /all??
Avatar billede bue Nybegynder
12. marts 2004 - 00:30 #5
Det er som at routeren slet ikke snakker med internettet. som om at der ingen forbindelse er - heller ikke selvom jeg ikke kører med den bærbare ved siden af, men kun den stationære koblet op via routeren.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2004 - 15:58 #6
Er der lys i WAN porten når du sætter din router til?
Avatar billede bue Nybegynder
12. marts 2004 - 16:47 #7
Hej. Jeg har fået løst problemet.
Men ellers tak for forslagnene.
Svaret kan ses på kandu under spg.  35460
Avatar billede bue Nybegynder
12. marts 2004 - 16:48 #8
hvis du lige skriver et svar får du pointne
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2004 - 20:14 #9
nææ jeg har jo ikke løst det!

og da jeg ikke har lyst til at skulle oprette mig hos kandu! villel jeg hellere have at du lagde svaret her!.
Avatar billede bue Nybegynder
14. marts 2005 - 11:11 #10
.