Avatar billede jb3580 Nybegynder
11. marts 2004 - 13:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kryptering med Blowfish

Jeg har følgende kode:

private int key_size = 128
private String algorithm = "Blowfish";

System.out.println( "Genererer nøgle" );
SecretKey key = generateKey();
System.out.println( "Færdig" );
encrypt = Cipher.getInstance( algorithm );
encrypt.init( Cipher.ENCRYPT_MODE, key );
decrypt = Cipher.getInstance( algorithm );
decrypt.init( Cipher.DECRYPT_MODE, key );

Mit spørgsmål er så: hvordan får jeg cipher til at acceptere en key_size > 128 bits ?
ifølge  http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/security/jce/JCERefGuide.html
skulle Blowfish kunne klare op til 448 bits:
"Blowfish: keysize must be a multiple of 8, and can only range from 32 to 448, inclusive"

Men jeg kan kun få Cipher til at acceptere op til 128 bits, er der nogen der ved hvad jeg gør forkert??
Den opretter nøglen uden problemer.
Avatar billede jb3580 Nybegynder
11. marts 2004 - 13:39 #1
og jeg har installeret unlimited strength JCE i min Java installation
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 16:14 #2
Jeg får også fejl
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 16:37 #3
Alle kilder på nettet siger at det er fordi den ikke finder unlimited strength
policies.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 16:49 #4
Da jeg erstattede de 2 jar med de samme 2 fra unlimited download, så virkede det
hos mig !
Avatar billede jb3580 Nybegynder
12. marts 2004 - 07:47 #5
Jeg har også selv fået det til at virke på min pc derhjemme, så jeg tror som arne v at det er fordi at unlimitiet strength ikke er installeret korrekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2004 - 11:49 #6
OK ?
Avatar billede jb3580 Nybegynder
15. marts 2004 - 07:47 #7
tak for hjælpen