Avatar billede lopper Nybegynder
11. marts 2004 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Active Directory Computers

Hi

Kan man i et AD lave en regl der kigger på om en pc har været logget på DC inde for en periode så den kommer ud af mit AD...

Mit problem er at vi har mange PCér i vores AD og har svært ved at se hvilke pcér der er i drift (på DC).

Håber i kan hjælpe mig :-)
Avatar billede lgj Nybegynder
11. marts 2004 - 11:52 #1
Ligesom med nedenstående vil du og så kunne få last logindate - kender dog ikke variabel navnet.
Alternativt skal du købe noget software der kan hente disse informationer.

' Lavet af Jesper Hanno Hansen, Jesper@hanno.dk
' www.hanno.dk
' ************************************************
' Viser Brugere informationer via ADO.
' ************************************************

Set Network = Wscript.CreateObject("Wscript.Network")
Set Shell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
Set con = CreateObject("ADODB.Connection")
Set com = CreateObject("ADODB.Command")

con.Provider = "ADsDSOObject"
con.Open "Active Directory Provider"

Set Com.ActiveConnection = con

StrL = VbCrlf
StrT = VbTab
StrTitel = "Bruger Info Via ADO ..."

StrBruger = InputBox ("Skriv et Brugernavn...","Skriv et Navn...","Jesper")

Com.CommandText = "select cn,telephoneNumber,mail,userPrincipalName,scriptPath,title,department,logonCount from 'LDAP://DC=univeyor, DC=dk' WHERE objectClass='user' AND givenName='" & StrBruger & "'"

Set rs = Com.Execute

While Not rs.EOF
    Str = "Display Navn: " & StrT & rs.Fields    ("cn") & StrL
    Str = Str & "Telefon Nummer: " & StrT & rs.Fields("telephoneNumber") & StrL
    Str = Str & "E-Mail: " & StrT & StrT & rs.Fields ("mail") & StrL
    Str = Str & "Login Script: " & StrT & rs.Fields ("scriptPath") & StrL
    Str = Str & "Titel: " & StrT & StrT & rs.Fields ("title") & StrL
    Str = Str & "Afdeling: " & StrT & StrT & rs.Fields ("department") & StrL
    Str = Str & "Antal Login: " & StrT & rs.Fields ("logonCount") & StrL
    rs.MoveNext
Wend

Shell.Popup Str,20,StrTitel,64
Avatar billede lopper Nybegynder
11. marts 2004 - 13:46 #2
Hmmm ikke helt det jeg kigger efter...

Det er og med noget code men jeg vil gerne bare have info om der er et tool der kan gøre det jeg skriver eller om det kan man bare ikke gøre.

Er der lavet et tool/code til det så hvor ?

Det ser ellers fint ud lgj :-)
Avatar billede lopper Nybegynder
11. marts 2004 - 13:52 #3
Her er et script der kan "Remove a computer from a domain"

Sub RemoveComputer( strDomain, strComputer )
    Dim objDC
    Set objDC = getobject("WinNT://" & strDomain )
    objDC.Delete( "Computer", strComputer )
End Sub

Dim strDomain, strComputer
Do
    strDomain = inputbox( "Please enter a domainname", "Input" )
Loop until strDomain <> ""
Do
    strComputer = inputbox( "Please the name of the computer to be removed from the domain", "Input" )
Loop until strComputer <> ""
RemoveComputer strDomain, strComputer
WScript.Echo "Done."
Avatar billede lopper Nybegynder
11. marts 2004 - 13:54 #4
Det er bare ikke det jeg skal bruge...

Jeg skal bruge et eller andet der køre i AD eller som jeg selv køre som kigger om en pc fra ad har været logget på i noget tid har den ikke det skal den slet den pc fra mit AD...

hehe :-)
Avatar billede lgj Nybegynder
11. marts 2004 - 13:58 #5
:) tak for roserne - hermed videresendt til Jesper Hanno :)

scriptet jeg viste kikker jo netop i AD og selve det med at slette har du jo selv styr på.
Avatar billede lopper Nybegynder
15. marts 2004 - 08:45 #6
Hmmm er der ikke andre der har haft det samme problem ?
Avatar billede lopper Nybegynder
26. marts 2004 - 10:59 #7
Hmmm ser ikke ud til at folk kan hlp mig med det her lukker