Avatar billede janick1111 Nybegynder
11. marts 2004 - 09:54 Der er 8 kommentarer

Sortere efter tal frem for notat

Hej jeg har en streng, som jeg bruger til at lave en søgning i en tabel:

strSQLH = "Select * from SiteMem WHERE User like '%" & Request.Form("SeekMem") & "%' ORDER By User Asc"

I databasen er "User" desværre defineret som notat (en fejl lavet ved begyndelsen), hvilket får tallene til at sorterer sig efter det første tal altså, 1, 2000, 3, 4000, 44, osv. osv., det skal de ikke derimod, 1,3,44,2000,4000

Hele siden fungere nu, og jeg kan ikke overskue at ændre i databasen fra notat til tal.. Findes der ikke en måde så man kan ændre sql-strengen og definere User som tal fremfor notat
Avatar billede fennec Nybegynder
11. marts 2004 - 10:11 #1
du kan måske gøre dette:
strSQLH = "Select SiteMem.*, Clng(User) as UserID from SiteMem WHERE User like '%" & Request.Form("SeekMem") & "%' ORDER By UserID Asc"
Avatar billede janick1111 Nybegynder
11. marts 2004 - 10:35 #2
hMM... Fungerer ikke .... Er du sikker på der skal stå"... as UserID"
Avatar billede fennec Nybegynder
11. marts 2004 - 10:42 #3
Der skal gives et alias til variablen hvis du vil trække den ud, medmindre du ved hvilket nummer i rækken af koloner den er på. Hvilken database bruger du, for det er ikke sikkert at clng() funktionen er understøttet.
Avatar billede janick1111 Nybegynder
11. marts 2004 - 10:45 #4
Jeg bruger Accces 2000... Det virker vel der
Avatar billede fennec Nybegynder
11. marts 2004 - 10:48 #5
der skulle det gerne virke. Får du en fejl, eller sortere den stadig forkert. Prøv evt dette..

strSQLH = "Select * from SiteMem WHERE User like '%" & Request.Form("SeekMem") & "%' ORDER By clng(User) Asc"
Avatar billede janick1111 Nybegynder
11. marts 2004 - 10:53 #6
Yes... det virker
Avatar billede fennec Nybegynder
11. marts 2004 - 11:00 #7
sådan!!!!!
:o)
Avatar billede fennec Nybegynder
19. juli 2005 - 09:23 #8
Kan vi få lukket spørgsmålet??