Avatar billede figurdesign Nybegynder
02. februar 2001 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

visning af memofelt

Hvordan kan jeg vise et Databaseudtræk fra et memofelt?
Avatar billede dudal Nybegynder
02. februar 2001 - 15:49 #1
Bare brug Rs(\"navnpåfelt\") Det er ligesom med andre felter.

Vær dig opmærksom på at du kun kan bruge værdien én gang.

Skal du bruge den mere end én gang kan du tildele den til en variable.

strmemo = Rs(\"navnpåfelt\")

Mvh
Jesper
Avatar billede figurdesign Nybegynder
02. februar 2001 - 16:33 #2
tak for et hurtigt svar...men behøver jeg at lave et recordset.
kan jeg ikke bare åbne en forbindelse og hente felt-værdier?
Avatar billede strax Nybegynder
02. februar 2001 - 17:58 #3
Med et alm. dataudtræk kan du hente én række (den første), ellers må du bruge et recordsæt.
Avatar billede sone Nybegynder
12. februar 2001 - 10:44 #4
Du skal bruge et RecordSet - sådan er ASP opbygget.
Du har 2 objekter i ASP - ét til databaseforbindelsen (Connection) og et til at opbevare resultater fra databasen (RecordSet).
Avatar billede figurdesign Nybegynder
12. februar 2001 - 11:14 #5
Tak for svarene...nu har jeg fundet ud af det.
Det er faktisk muligt at hente en værdi uden at lave et recordset.
man skal bare som anført af \"dudal\", tildele udtrækket en variabel.

Set DBConn  = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBConn.Open \"dsn=database\"
SQL = \"SELECT * FROM tlbtekst WHERE....
Set data_item = DBConn.Execute(SQL)

strtekst = data_item(\"memofelt\")
Avatar billede sone Nybegynder
13. februar 2001 - 14:26 #6
data_item _er_ i dette tilfælde et RecordSet (af typen RecordSet).
Det er definitionen på Execute - at den returnerer et RecordSet.
Avatar billede figurdesign Nybegynder
13. februar 2001 - 14:40 #7
Tak for opklaringen...