Avatar billede loffer Nybegynder
10. marts 2004 - 10:56 Der er 7 kommentarer

Logon Scripts som kan tilføje strenge i regedit på clienten.

Jeg vil gerne have lavet et Logon Scripts som kan fjerne muligheden for at ændre i skærm, netværk og pinterindstillingerne på mine clienter. Min server kører win2k og klienterne winxp. Kan man ikke ændre i regedit igennem et Logon Scripts?
Avatar billede lare Nybegynder
10. marts 2004 - 10:58 #1
Du kan styre alt du omtaler via gpo'er
Avatar billede loffer Nybegynder
10. marts 2004 - 11:03 #2
Nope kan ikke fine ud af gpo´er..
Avatar billede lgj Nybegynder
10. marts 2004 - 11:10 #3
Se på kix.

www.kixstart.org
Avatar billede loffer Nybegynder
10. marts 2004 - 11:14 #4
Hvordan bruger man kixstart?
Avatar billede lgj Nybegynder
10. marts 2004 - 11:31 #5
Her er et lille script til at logge hvem der har hvilke programmer samt versioner på deres maskiner.

del "P:\PrgOpl.log"
del "P:\PrgOpl.txt"
OPEN(1,"P:\PrgOpl.txt",5)
$cr = chr(13) + chr(10)

$ProgramDir = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion","ProgramFilesDir")

$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\Winword.exe"
$PRGNAME = "Word"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\excel.exe"
$PRGNAME = "Excel"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\powerpnt.exe"
$PRGNAME = "Power Point"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\msaccess.exe"
$PRGNAME = "Access"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\Outlook.exe"
$PRGNAME = "Outlook"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Microsoft Office\Office\Winproj.exe"
$PRGNAME = "Project"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\Visio\visio32.exe"
$PRGNAME = "Visio"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\PowerArchiver\Powerarc.exe"
$PRGNAME = "Power Archiver"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\PDF-XChange 2.5\pdfSaver.exe"
$PRGNAME = "PDF-Exchange"
GOSUB WRITEINFO
$FILENAME = "$ProgramDir\pdf-XChange 3\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
$PRGNAME = "PDF-Exchange"
GOSUB WRITEINFO

IF EXIST ("$ProgramDir\Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe")
    $FILENAME = "$ProgramDir\Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe"
    $PRGNAME = "Acrobat Reader"
    GOSUB WRITEINFO
ENDIF
IF EXIST ("$ProgramDir\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe")
    $FILENAME = "$ProgramDir\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe"
    $PRGNAME = "Acrobat Reader"
    GOSUB WRITEINFO
ENDIF
$FILENAME = "$ProgramDir\WinAmp\winamp.exe"
$PRGNAME = "Winamp"
GOSUB WRITEINFO

$REGKEY1 = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\AutoCAD LT","CurVer")
$REGKEY2 = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\AutoCAD LT\$REGKEY1","CurVer")
$REGKEY = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\AutoCAD LT\$REGKEY1\REGKEY2","ProductName")
$REGNAME = "AutoCAD LT"
$RN = "ACAD-LT"
GOSUB WRITEREG

$REGKEY = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Setup","ProductID")
$REGNAME = "Logitech Mouseware"
$RN = "Logitech"
GOSUB WRITEREG

$REGKEY = READVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion","CSDVersion")
$REGNAME = "Windows ServicePack"
$RN = "SP"
GOSUB WRITEREG
;\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

CLOSE(1)
EXIT
:WRITEREG
$cn = "@WKSTA"
$R = WRITELINE(1,$cn)
$R = WRITELINE(1,";")
$R = WRITELINE(1,"$REGKEY")
$R = WRITELINE(1,";")
$R = WRITELINE(1,"$REGNAME")
$R = WRITELINE(1,";")
$R = WRITELINE(1,"$RN")
$R = WRITELINE(1,$cr)
RETURN

:WRITEINFO
$cn = "@WKSTA"
$R = WRITELINE(1,$cn)
$R = WRITELINE(1,";")
$FILEVER = GETFILEVERSION($FILENAME)
$R = WRITELINE(1,"$FILEVER")
$R = WRITELINE(1,";")
$FILEVER = GETFILEVERSION($FILENAME,"FileDescription")
$R = WRITELINE(1,"$FILEVER")
$R = WRITELINE(1,";")
$R = WRITELINE(1,"$PRGNAME")
$R = WRITELINE(1,$cr)
RETURN
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2004 - 14:22 #6
Jeg kan nu ikke lige overskue det script. vil derfor anbefale dig at bruge group policy. Du bruger f.x. default policy eller du opretter et nyt Ou og lægger brugere og computere heri. Se i group policy under desktop, control panel, Internet explorer. m.m. Her kan du begrænse adgang. ellers må du bare spørge.
Avatar billede maagen Nybegynder
31. marts 2004 - 22:02 #7
Hvis ikke instillingerne er der idag, men du kender reg-strengen kan man lave en administrativ template så du kan styre det via GPO. Man kan finde programmer på internettet der er ret nemme at bruge, men kan ikke lige huske dem her og nu.