Avatar billede janni_jensen Nybegynder
09. marts 2004 - 23:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Højrejuster tal i liste

Hej Jeg har nogle tal i en liste som jeg gerne vil have højrestillet, så de står lige over hinanden, men det synes umuligt at gøre dette. De står som højrestillet i tabellen, og jeg kan også få dem højrestillet i forespørgslen, men lige så snart de bliver hentet ind i en liste i en formular bliver alt venstre stillet. Håber virkeligt nogen kan hjælpe, og at løsningen er forholdsvis simpel.
10. marts 2004 - 00:19 #1
lister er altid venstrestillet, da de betragtes som tekst. Indsæt derfor blanke foran, således at dn samlede bredde altid er den samme.
F.eks. således:
Right(space(10) & [Dit felt]; 10)
Avatar billede dennisa Nybegynder
10. marts 2004 - 07:39 #2
Thomas > Jeg har et lignende problem, blot har jeg behov for at kunne vise både venstre og højrestillede værdier, idet jeg via en alternativ-boks vælger om jeg vil søge på alfanummeriske hhv. nummeriske værdier. Min løsning nu er to lister ovenpå hinanden, som vises/gemmes afhængig af mit valg. Kan dette gøres smartere ?

Dennis
10. marts 2004 - 09:37 #3
Dennis-> Det er ikke på sin plads at stille andre spørgsmål midt i Jannis indlæg. Lav selv et spm, så skal jeg gerne give et bud :)
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:24 #4
Hvis det er samme bredde, kan man vel ikke have forskellige tal såsom 2345,00 eller 3,45 eller 356,25, så kommaet altid står under hinanden... Eller hvad?
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
29. marts 2004 - 18:29 #5
OK der sker vist ikke mere med denne
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
06. maj 2004 - 12:02 #6
Ok det sker vist ikke mere her....
06. maj 2004 - 12:21 #7
Hej Janni,

jeg har aldrig fået besked om, at der var nye indlæg i dette spm. Det beklager jeg.

Har du prøvet mit eks? Problemet er, at du ikke benytter Propotional font. Dvs at et mellemrum fylder mindre end et tal, et 1-tal fylder mindre end 8 osv. Hvis du skifter skrifttype til f.eks. "courier new" på listen, så virker mit eks. Du skal dog også sikre dig, at der altid er det samme antal decimaler. Hvis du både har 1, 2 og 3 decimaler, vil det forskyde sig, men det kan du gøre således:
Right(space(10) & format([Dit felt];"0,00"); 10)
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
06. maj 2004 - 18:27 #8
Problemet er nemlig at jeg ikke kan fastsætte antallet af decimal foran kommaet, det kan være fra 1 til mange, ja over 10 måske. Så jeg fik dem til at acceptere at det ikke kunne lade sig gøre sådan lige uden videre og da de skulle i gang med systemet havde de ikke tid til at vente på det
06. maj 2004 - 19:57 #9
Antal decimaler FORAN kommaet er ikke noget problem. Det eneste, som kan forskubbe rækken er hvis der er forskellige antal decimaler EFTER kommaet.
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
14. maj 2004 - 13:19 #10
Nej der skal kun være 2 decimaler efter kommaet,  det skal være så 1,04 og 19990,00 vil stå lige under hinanden med kommaet, hvis der er en nem løsning til dette, så er points helt sikkert dine
14. maj 2004 - 13:35 #11
Hej Janni,

Jamen mit eks virker som du beskriver. Du skal blot huske at skifte skrifttypen....

Prøv at indsætte denne SQL i en liste:
SELECT DISTINCT Right(Space(10) & Format(CStr([Flags]/580000),"Standard"),10) AS Expr1, msysobjects.Type FROM msysobjects WHERE (((msysobjects.Type)=1));