Avatar billede kaffekop Nybegynder
09. marts 2004 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection med javascript

Hejsan...

Jeg bruger følgende kode til at oprette forbindelse til min access db:

objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
var_id = Request.QueryString("ID");

sql_kald = "SELECT * from artikler where ID =" + var_id;

streng = "DRIVER={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ="+Server.MapPath("db\db1.mdb")

objConn.Open(streng);
objRS.Open(sql_kald, objConn);

..Og får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x490 Thread 0x728 DBC 0x3bc9024 Jet'.

Jeg har tjekket og dobbelt tjekket at stien til db er korrekt, så jeg aner egentlig ikke hvad jeg skal stille op.

Nogen ideer??
Avatar billede ullidk Nybegynder
09. marts 2004 - 22:19 #1
Havde samme prob engang og skulle ind og rette i registreringsdatabasen. Du kan se løsningen her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q295297
Avatar billede kaffekop Nybegynder
09. marts 2004 - 22:31 #2
Det har jeg hørt om, men, databasen ligger på en server ude i byen. Hjælper det ikke kun hvis databasen ligger på klienten som foretager database kaldet?
Avatar billede ullidk Nybegynder
09. marts 2004 - 22:50 #3
Jo det er rigtigt.
Prøv at bruge Jet OLEDB i stedet for ODBC:

streng = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db/db1.mdb")
Avatar billede kaffekop Nybegynder
09. marts 2004 - 22:55 #4
Prøver den imorgen, og vender straks tilbage med resultatet :-)
Avatar billede ullidk Nybegynder
12. marts 2004 - 17:54 #5
Har du fået det til at virke? Er nysgerrig på dine vegne:-)
Avatar billede kaffekop Nybegynder
06. maj 2004 - 20:31 #6
Lukker